ISSN 1336-6491 | Online: 1517 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30254
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17848)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12406)
Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CRM 125

 Zdieľať

Pridané: 15.12.2006 Autor: rider125
Čitatelia: 21066 [Vaše stroje - Moja motorka]

Čaute motorkari! Chcel by som vám predstaviť moju motorčičku...

Mám 15 rokov a už od malička ma zaujíma všetko, čo má motor a kolesá. Predovšetkým sú to však motorky. Keďže bývam na dedine, dá sa tento koníček aj úspešne realizovať. Mojou prvou "motorkou" bol starý dobrý Simson. Na tomto stroji som sa naučil jazdiť. Mojím snom bola Honda CR 125, a tak som začal prehovárať otca aby sme niečo podobné kúpili - a podarilo sa. Hneď ako sme ju doviezli, som sa obliekol a išiel sa pochváliť kamarátom...

Túto mašinku som sedlal asi rok aj niečo a bol to fajn stroj. No po tejto "dlhej dobe" sa začala kaziť a tak som ju predal kým bol čas. V júli tohto roku som si zadovážil enduro Hondu CRM 125 a som s ňou nad mieru spokojný. Zatiaľ som do nej ani naštrajchol a dúfam, že to tak aj ostane. V zime by som ju chcel rozobrať, nastriekať kostru a namazať poprípade vymeniť všetko čo bude treba - proste ju pripraviť na ďalšiu sezónu ako sa na správneho motorkára patrí.

Tak a teraz niečo o nej. Je to ľahké, ale aj výkonné endurko. Má 23 kW/30 k - dvojka ide na zadné za plynom, stačí len strmšie pridať. Rýchlostí má šesť a radia sa výborne, ako na každej zachovalej motorke. Tento stroj je vodník, takže chladenie stíha bezproblémovo. Jej štart je dobrý či je studená alebo teplá, stačí kopnúť a už rapoce. S podvozkom som spokojný. Zadný centrálny tlmič má samostatný vyrovnávač, takže žiadne nakopávky od nej netreba čakať. Predné teleskopy nie sú "upside down", ale stačia. Nie sú príliš mäkké ani tvrdé - také akurát, 8-metrový skok nie je problém. Objem palivovej nádrže je cca 8,5 l a pri riadnom vození spapá asi tak 5 l/100 km - myslím že to nie je až tak veľa, pri CR to padlo za 2 hodinky. V porovnaní s CR je omnoho tichšia ale s ladenou koncovkou ARROW ju tiež dosť počuť. Keď sa rozbehne, istia ju účinné kotúčové brzdy. Doteraz som na nej nabehal niečo cez 1000 km a zatiaľ som s ňou spokojný. Mám z nej dobrý dojem, nikdy ma nenechala v štichu za čo som jej povďačný.

Pridané: 15.12.2006 Autor: rider125 Zdieľať

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »