Anketa:
Adresár Moto firiem
DS AUTO MOTO

Web stránka: http://www.dsauto.sk
E-mail: dsauto@dsauto.sk
Predaj motopríslušenstva, náhradných dielov a oblečenia na cestu ale aj do terénu. Kamenné predajne v Námestove (najväčší výber na Orave a okolí ) a v Dolnom Kubíne. Internetový obchod s veľkým výberom. Značkové oblečenie a motopríslušenstvo od výrobcov Alpinestars, SPIDI, LAZER, SIDI, NEXX, LS2, SCOTT, FLY Racing, Trilobite, Rusti Pistons ....
Otváracie hodiny Námestovo
Po-Pia: 8:00 - 17:00
Sobota 9:00 - 12:00
Nedeľa – zatvorené
Pobočky:
Adresa:
OC A-Shop Miestneho priemyslu 1248
02901 Námestovo
Žilinský kraj
Web stránka: http://www.dsauto.sk
E-mail: dsauto@dsauto.sk
Telefón: 0435581552,
Mobil: 0944262020 a 0915 666 969
Adresa:
Radlinského 1722/60
02601 Dolný Kubín
Žilinský kraj
Web stránka: http://www.dsauto.sk
E-mail: dsauto@dsauto.sk
Fax: 0917 171 391

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!