Anketa:
Upozornenie správcu na nevhodný príspevok v diskusnom fóre motoride.sk
Práve sa chystáte upozorniť správcu diskusného fóra motoride.sk na nevhodný príspevok. Ak si myslíte, že tento príspevok porušuje niektoré z pravidiel diskusného fóra pokračujte ďalej.
Pravidlá správania:
Tieto pravidlá rú rozšírením a doplnením všobecných podmienok:
Podmienky poskytovania služieb motoride.sk a ochrana osobných údajov
V diskusných fórach platia všeobecné pravidlá slušnosti a Netiketa. Netiketa je akási pomyselná zbierka pravidiel a zásad, ktorá by sa mala v internetovom svete dodržiavať.
1. Nadávky sa na diskusnom fóre motoride.sk netolerujú
- dodržiavajte všetky pravidlá slušnosti z normálneho života. Čo je zlé v bežnom živote, bude určite nevhodné aj na internete. Akonáhle niektorý z moderátorov uvidí nadávky, tak sa nečudujte, keď vám váš príspevok zmaže bez akéhokoľvek upozornenia.
2. Urážanie a osočovanie užívateľov sa netoleruje
- toto diskusné fórum nevzniklo ako živná pôda pre vzájomné verejné urážanie, nadávanie medzi jednotlivcami alebo skupinami. Riešte si svoje problémy cez súkromné správy, alebo na psychiatrii. Moderátori si vyhradzujú právo takéto príspevky mazať bez mihnutia oka.
3. Nevhodné témy a príspevky
- nevhodné témy, nesúvisiace s motorkami aspoň vzdialene, psychopatické výlevy, propagácie nacizmu, rasizmu a podobných hovadín sú zakázané, všetky takéto a podobné príspevky budú vymazané moderátormi.
4. „Vojny“ a príspevky mimo témy
- zbytočnné napádanie sa a vytváranie „žabomyších vojen“ (flame war), príspevky mimo tému, chatovanie medzi 2-3 osobami a pod., sa netoleruje, takéto príspevky budú taktiež vymazané.
5. Pomôžte, ak viete
Pomôžte, ak viete. Zaujíma vás nejaká téma a sledujete nejakú diskusiu k nej? Niekto z diskusnej skupiny má taký alebo onaký problém. Ak viete odpoveď, pomôžte. Nabudúce pomôže niekto vám.
6. Odpúšťajte druhým chyby
Aj vy ste niekedy začínali. Nemusíte hneď reagovať výsmešne alebo so zlosťou.
7. Reklama a komercia
- ak máte v signatúre (podpise) alebo v príspevkoch linky na svoje komerčné stránky, poprípade rôzne reklamy, budú vám tieto linky bez upozornenia automaticky vymazané moderátormi. Takéto linky sem nepatria, fórum nie je reklamná stránka, ale stránka, kde sa diskutuje.
8. Moderátori
- rozpoznávajú jednotlivé prípady podľa najlepšieho vedomia a svedomia, v súlade s dobrými mravmi a v najlepšej snahe zachovania úrovne fóra. Moderátor ma právo mazať, upravovať príspevky, presúvať, zmraziť a premenovať témy. Moderátor nebude meniť význam príspevkov. V prípade potreby môže upraviť formátovanie, gramatiku, odstrániť osobné či iné nevhodné údaje alebo texty a linky, ktoré nie sú v súlade s dobrými mravmi či týmito pravidlami.
9. Zakladanie nových tém
- témy, založené s nezmyselným názvom, ktorý nenaznačuje obsah, zameranie, alebo o čo v danej téme ide, budú vymazané (ak niekto založí omylom tému so zlým názvom, alebo namiesto príspevku vytvorí novu tému, treba to oznámiť niektorému z moderátorov (motoride@motoride.sk), aj s popisom, čo s tou témou treba spraviť, ináč sa téma automaticky vymaže)
10. Príspevky anonymov
- príspevky od anonymov nemajú na fóre váhu. Ak niekto nemá dosť slušnosti, aby sa podpísal tak ho netreba brať vážne.

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!