Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2205 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28843
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17159)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11684)
Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (51)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki story

 Zdieľať

Pridané: 19.02.2008 Autor: Tomzuzu
Čitatelia: 7668 [Vaše stroje - Moja motorka]

Nejde priamo o moju story, ale to nie je podstatné.

Rád by som sa podelil o skúsenosť s "oficiálnym" zastúpením značky Kawasaki pre Slovensko - ktorá ako mnohé iné zastúpenia pre Slovensko sídli samozrejme v Českej republike (Brno).

Vo februári 2007 som pátral po úžitkovej štvorkolke, ktorá by sa páčila mne aj mojej peňaženke. Ako bývalý motorkár (Yamaha Virago 750, Kawasaki ZZR1100) som vôbec neuvažoval o čínskej produkcii - a pri výbere modelov Yamaha a Kawasaki som sa nakoniec dostal k novému kúsku Kawasaki KVF700 vo verzii B2 (tj farba Camouflage) - ktorá však nie je oficiálnymi predajcami distribuovaná v Európe. V Nemecku som ju však našiel a samozrejme s vedomím, že kupujem od neautorizovaného predajcu nemôžem očakávať nejaký záručný servis a podobné garancie, ktoré poskytuje predajca. Avšak záruka výrobcu však dotknutá nie je (minimálne do prvej servisnej prehliadky, ktorá by mala byť v autorizovanom servise atď).

 Popis obrázku
Popis obrázku

Štvorkolka bola už doma, keď som pri potulkách internetom narazil na informáciu, že na viacerých modeloch Kawasaki Quadoch bola v USA (a aj v Európe) zvolávacia akcia, pri ktorej sa vymieňali unášače predných kolies - výmena podľa uverejnených informácii pomerne jednoduchá a zadarmo. Moje VIN číslo tiež patrí do série kde to bolo treba vymeniť. Pri telefonáte na zákaznícku linku v USA som bol ubezpečený, že aj keď som s tým v Európe, tak autorizovaný servis to vyrieši. V očakávaní, že sa zastúpenie so mnou vôbec o bezplatnej preventívnej výmene nebude baviť som rovno žiadal o informáciu, či mi uvedený diel objednajú a vymenia - s tým, že si to zaplatím. Na moje prekvapenie mi technik oznámil, že načo to objednávam, veď mi diel v rámci zvolávacej akcie vymenia, len chvíľku potrvá, kým diel objedná. V úžase som čakal. U mňa tá výmena kritická nebola, lebo problematická vôľa v úchyte spodného ramena sa u mňa neprejavuje dodnes.

Prešiel mesiac, dva – tak som sa ozval, diel vraj je, len sú dovolenky, že sa mi ozvú. Potom zlomená noha atď - neriešil som štvorkolku. Prišla zima, tak ma napadlo, že to dotiahnem do úspešného konca. Ozval som sa a nestíhal som sa čudovať. Hlavný technik, s ktorým som to celé riešil, tam už nebol. Nový technik najprv neodpovedal, potom som ho chytil na telefón a prišla mi odpoveď:

Dobrý den, potřebný díl na výměnu máme skladem. Bohužel jsem podle Vašeho VINu zjistil, že čtyřkolka nebyla prodaná v naší dealerské síti a tudíž nemáte nárok na její bezplatnou výměnu a budete si ji muset zaplatit. Cena dílu je 7.690,-Kč + práce potřebná na výměnu.

V USA som našiel daný diel za 150 USD (3300 Sk) oproti cca 10 tis. Sk od Kawa ČR - celkom slušný vtip. Najviac ma však prekvapila poznámka “v naší dealerské síti” – ak myslí českú a slovenskú sieť, ktorá je nimi zastrešená, tak v podstate hovoria, že im je jedno čo hovorí výrobca a oni s tým vlastne nič nemajú, pokým ten daný kus oni nepredali. Kvalita výrobkov, služieb a úroveň prístupu k zákazníkom, ktoré si tieto globálne značky strážia a budujú na nich svoje meno (a ceny) – je takýmito predajcami zmetená zo stola.

Keďže leták o zvolávacej akcii hovoril aj o tom, že v prípade, že dealer bude mať problém treba im napísať do Kawasaki USA – tak som napísal a poslal poštou. O dva týždne mi príšla odpoveď emailom, že diel mi posielajú a že keď si to nechám vymeniť, mám im poslať faktúru a peniaze mi vrátia. Neveril som vlastným očiam – bratia v Brne má pošlú do prd..e a nejaký Tim z Ameriky to vyriešil bez okolkov. Dnes som si balík prevzal na colnici. Vymením si to sám a Timovi pošlem ďakovný e-mail. Nie som pepík, aby som si pýtal ešte bubáky za svojpomocnú výmenu 

Na celom príbehu ma ani veľmi nezarazili tie ceny, ale ten prístup.

Ponaučenie

  • od honosných dealerov a “oficiálnych” zastúpení, ktoré ignorujú pravidla značky, ktorá im dala dôveru a očakáva, že budú šíriť jej dobré meno kvalitným servisom a prístupom k zákazníkom, si nekúpim ani šróbik.
  • Nebojte sa ísť za hranice – napísanie listu prípadne e-mailu je párminútová záležitosť a ako vidieť, sú firmy, ktoré sa naozaj starajú.
  • Ďalšia ATV bude znova Kawasaki  ale určite nebude kúpená “v naší dealerské síti”

Pridané: 19.02.2008 Autor: Tomzuzu Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (51)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!

Ďalšie vtipy »