Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2336 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28289
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16863)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11426)
Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (51)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki story

 Zdieľať

Pridané: 19.02.2008 Autor: Tomzuzu
Čitatelia: 7641 [Vaše stroje - Moja motorka]

Nejde priamo o moju story, ale to nie je podstatné.

Rád by som sa podelil o skúsenosť s "oficiálnym" zastúpením značky Kawasaki pre Slovensko - ktorá ako mnohé iné zastúpenia pre Slovensko sídli samozrejme v Českej republike (Brno).

Vo februári 2007 som pátral po úžitkovej štvorkolke, ktorá by sa páčila mne aj mojej peňaženke. Ako bývalý motorkár (Yamaha Virago 750, Kawasaki ZZR1100) som vôbec neuvažoval o čínskej produkcii - a pri výbere modelov Yamaha a Kawasaki som sa nakoniec dostal k novému kúsku Kawasaki KVF700 vo verzii B2 (tj farba Camouflage) - ktorá však nie je oficiálnymi predajcami distribuovaná v Európe. V Nemecku som ju však našiel a samozrejme s vedomím, že kupujem od neautorizovaného predajcu nemôžem očakávať nejaký záručný servis a podobné garancie, ktoré poskytuje predajca. Avšak záruka výrobcu však dotknutá nie je (minimálne do prvej servisnej prehliadky, ktorá by mala byť v autorizovanom servise atď).

 Popis obrázku
Popis obrázku

Štvorkolka bola už doma, keď som pri potulkách internetom narazil na informáciu, že na viacerých modeloch Kawasaki Quadoch bola v USA (a aj v Európe) zvolávacia akcia, pri ktorej sa vymieňali unášače predných kolies - výmena podľa uverejnených informácii pomerne jednoduchá a zadarmo. Moje VIN číslo tiež patrí do série kde to bolo treba vymeniť. Pri telefonáte na zákaznícku linku v USA som bol ubezpečený, že aj keď som s tým v Európe, tak autorizovaný servis to vyrieši. V očakávaní, že sa zastúpenie so mnou vôbec o bezplatnej preventívnej výmene nebude baviť som rovno žiadal o informáciu, či mi uvedený diel objednajú a vymenia - s tým, že si to zaplatím. Na moje prekvapenie mi technik oznámil, že načo to objednávam, veď mi diel v rámci zvolávacej akcie vymenia, len chvíľku potrvá, kým diel objedná. V úžase som čakal. U mňa tá výmena kritická nebola, lebo problematická vôľa v úchyte spodného ramena sa u mňa neprejavuje dodnes.

Prešiel mesiac, dva – tak som sa ozval, diel vraj je, len sú dovolenky, že sa mi ozvú. Potom zlomená noha atď - neriešil som štvorkolku. Prišla zima, tak ma napadlo, že to dotiahnem do úspešného konca. Ozval som sa a nestíhal som sa čudovať. Hlavný technik, s ktorým som to celé riešil, tam už nebol. Nový technik najprv neodpovedal, potom som ho chytil na telefón a prišla mi odpoveď:

Dobrý den, potřebný díl na výměnu máme skladem. Bohužel jsem podle Vašeho VINu zjistil, že čtyřkolka nebyla prodaná v naší dealerské síti a tudíž nemáte nárok na její bezplatnou výměnu a budete si ji muset zaplatit. Cena dílu je 7.690,-Kč + práce potřebná na výměnu.

V USA som našiel daný diel za 150 USD (3300 Sk) oproti cca 10 tis. Sk od Kawa ČR - celkom slušný vtip. Najviac ma však prekvapila poznámka “v naší dealerské síti” – ak myslí českú a slovenskú sieť, ktorá je nimi zastrešená, tak v podstate hovoria, že im je jedno čo hovorí výrobca a oni s tým vlastne nič nemajú, pokým ten daný kus oni nepredali. Kvalita výrobkov, služieb a úroveň prístupu k zákazníkom, ktoré si tieto globálne značky strážia a budujú na nich svoje meno (a ceny) – je takýmito predajcami zmetená zo stola.

Keďže leták o zvolávacej akcii hovoril aj o tom, že v prípade, že dealer bude mať problém treba im napísať do Kawasaki USA – tak som napísal a poslal poštou. O dva týždne mi príšla odpoveď emailom, že diel mi posielajú a že keď si to nechám vymeniť, mám im poslať faktúru a peniaze mi vrátia. Neveril som vlastným očiam – bratia v Brne má pošlú do prd..e a nejaký Tim z Ameriky to vyriešil bez okolkov. Dnes som si balík prevzal na colnici. Vymením si to sám a Timovi pošlem ďakovný e-mail. Nie som pepík, aby som si pýtal ešte bubáky za svojpomocnú výmenu 

Na celom príbehu ma ani veľmi nezarazili tie ceny, ale ten prístup.

Ponaučenie

  • od honosných dealerov a “oficiálnych” zastúpení, ktoré ignorujú pravidla značky, ktorá im dala dôveru a očakáva, že budú šíriť jej dobré meno kvalitným servisom a prístupom k zákazníkom, si nekúpim ani šróbik.
  • Nebojte sa ísť za hranice – napísanie listu prípadne e-mailu je párminútová záležitosť a ako vidieť, sú firmy, ktoré sa naozaj starajú.
  • Ďalšia ATV bude znova Kawasaki  ale určite nebude kúpená “v naší dealerské síti”

Pridané: 19.02.2008 Autor: Tomzuzu Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (51)  [Verzia pre tlač] Tlač

tuareg-09-side

stelvio-09-side

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal: Toman
"Soudruhu plukovníku, během mé služby se nic zvláštního nestalo. Teda...zlomili jsme násadu od rýče, když jsme zakopávali služeního psa."
"Co se mu stalo?"
"Přejelo ho hasičský auto."
"Co tady dělalalo hasičský auto?"
"Jak bouchnul ten muničák..."

Ďalšie vtipy »