Anketa:
Yamaha YZ450F na rok 2010: otočený valec a bez baterky
ZdieľaťPridané: 09.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 17748 [Bleskovky - Novinky]
Ak by sme v dnešnej dobe nečakali nejakú radikálnu zmenu, konštruktéri z Yamahy nás rýchlo vyviedli z omylu. Takmer s istotou možno na jesenných svetových výstavách očakávať nový model YZ450F s valcom otočeným o 180° okolo vertikálnej osti oproti konvenčnému.
Ako pri minuloročných novinkách, rovnako aj tento rok začíname so zmenami, ktoré idú ruka v ruke s centralizáciou hmotnosti a redukciou neodpruženej hmotnosti. Nielen toto získala nová YZ450F vďaka otočeniu valca okolo jeho vertikálnej osi o 180°, ale hlavne trajektória nasávanie-spaľovanie-výfuková sústava je priama, bez protichodného pohybu palivovej zmesi, resp. výfukových plynov, voči smeru jazdy motocykla. Z týchto inovácií Yamaha vyťažila viac výkonu a lepšiu ovládateľnosť.
Naviac je valec vyrovnaný, takže ojnica je vertikálne, keď je sila spaľovania najväčšia, čo by malo minimalizovať trenie a poskytnúť lepšiu odozvu. Zmenšená 6 litrová nádrž je teraz umiestnená pod sedlom pre zníženie ťažiska. Yamaha tak pripravila najradikálnejší redesign od kedy predstavila štvortaktné motocross mašiny v roku 1998.
Prierez motorom novej YZ450F |
Ďaľšou zmenou je zatočené výfukové potrubie - "Tornádo štýl", ktoré by malo posilniť záťah v spodných a stredných otáčkach. Yamaha sa tiež rozlúčila s tradičnou päťventilovou technikou a do novej YZ osadila štvorventilovú hlavu. Motocykel nemá batériu, ale 14-voltový / 110 W generátor poskytuje dostatok elektrickej energie pre vstrekovanie s 12-bodovým vstrekovačom značky Keihin. Všetko toto umožňuje upravovať pomer vzduchu a paliva a prispôsobiť ho teplote a nadmorskej výške. Zmenšený bol aj zdvih valca na 60,8 mm, pričom vŕtanie narástlo na 97,0mm.
Otočený válec naviac znamená, že airbox sa presunul dopredu a hore, takže vzduchový filter by mal byť čistejší a naviac ostane viac priestoru pre zadný tlmič.
Nová konštrukcia umožnila presunúť spodok motora vpred v ráme, pre lepšie rozloženie hmotnosti. Takto má výfuk priamu cestu k tlmiču a sanie mohlo byť jednoducho upravené, aby zmes putovala priamo zo vstrekovača do spaľovacej komory. Technici Yamahy nechápu, prečo s niečim takýmto neprišli naozaj už dávno.
Novú YZ450 môžeme očakávať v najbližších mesiacoch a pravdepodobne narobí poriadne vetry u konkurencie.
Oficiálne video
Technické video
Pridané: 09.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Indian uvádza štyri nové modely, vrátane špeciálnej edície
- BIG SALE vol. 3.0 v Motoshop Žubor - zľavy až do 80 %
- Ducati predstavila novú Panigale V2 a Streetfighter V2, dala do nich úplne nový motor
- Zero Motorcycles predstavilo ľahké a všestranné endurká XE a XB
- BMW predstavilo koncept F 450 GS a refrešlo superbike RR a hypernaháč R, aj vo verziách M
- KTM prináša Super Adventure S aj s automatom, Duke 990 vo verzii R, aj nové GT
- Nové modely Yamaha R1 RACE a R1 GYTR pre 2025 - na homologizáciu zabudni
- Honda Forza pre 2025 vylepšuje výbavu, praktickosť a estetiku
- Yamaha modernizuje radu Tracer 9 2025: Matrix LED svetlomet, automat, radar
- Kawasaki inovuje jeden z najúspešnejších naháčov Európy Z900 a Z900 SE 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!