Anketa:
Yamaha YZF R1 na kávičku - trochu iné rozhodovanie
ZdieľaťPridané: 16.05.2011 Autor: robobiker
Čitatelia: 16062 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tento článok nie je o tom, že prídete do predajne, spýtajú sa vás ako budete jazdiť a vy poviete: "hmmm som pretekár a môj superbike je už 2 roky starý a chýba mi 2 sek. na okruhu"
Verím, že tento článok je o tom ako teraz rozmýšľa väčšina motorkárov čo si kúpia do mesta na kávičku motorku silnejšiu ako potrebujú, lebo jednoducho Babeta sa už "nenosí" a toto je jednoducho pecka.
Tiež nie je o tom, že budem popisovať detailne technické parametre - ktoré majú superbiky takmer totožné. Alebo ako sa na tom sedí, ako vyzerá. Na to som tu dal pár fotiek. Alebo ako to jazdí. Sú toho plné časopisy, superlatívy aj porovnávacie testy. Stejne je to o tom či sa vám páči asymetrický výraz BMW, alebo 2 kukadlá R1, alebo naštvaný výraz novej Kawasaki.
Pubertiak, ktorý si zažije svoj prvý pád, asi ho zažije na starej mašine a možno novej 600vke od rodičov. Pre takých iba toľko: To mám už tiež za sebou a fandím prísnym pravidlám na vodičáky v Čechách a mohli by rovnaké platiť aj u nás! Ako dlhoročný vodič auta tiež hovorím. "Kuknem do zrkadla nič. Pohnem sa, že odbočím aa... motorka!" Takže nejdem nikoho navnadiť ako tá R1 zrýchľuje, práši na zadnom a kľučkuje medzi autami. Namiesto toho, som napísal raz v noci toto: “Včera som objednal R1, teraz je Sobota 4 hod. ráno, nemôžem spať, tak ma napadlo napísať článok, pretože aj tak na iné nemyslím, ako na bielu perleťovú R1, model 2010. Tak snáď to niekomu pomôže pri rozhodovaní.
Snažím sa pochopiť ako som dospel k tomuto, prečo práve R1 keď jazdím na Transalpe a nedávno som si kúpil ešte škaredý vysoký štít, aby nefúkalo. Na motozrazoch mi lezie na nervy keď niekto turuje svoju tisícku do 13 000, až strieľa do výfuku. Na hromadných výjazdoch sa držím vzadu. Posledné roky som chytil stále väčší strach z plechovkárov v Blave a jazdil skôr ich tempom a najmä okolo Dunaja a mimo premávku, cez víkend na Zlaté, cez týždeň zadnými cestičkami do práce. Na okruh som kukal iba cez plot na Ringu. Tak prečo R1?
Určite je tu zopár takých ako ja, čo už nie sú v puberte, majú cez 35 jazdia už 20 rokov, posledne na flegmatickej turistickej mašine, ale od častejších dlhých výletov už bolí prdel a krk a tak si zmenili svoj štýl v profile na "kávičkár". A tak sa strieda cesta do práce autom s cestou do práce na Transalpe a víkend "s Transalpom do Vojky a na Zlaté" a "na bicykli po hrádzi" a "s kosačkou na záhradu". (Pre tých takmer 16 000 čitateľov čo tu čítali môj článok XL 650 V Transalp 2004 - Transalpa nepredávam, je to stále viac než motorka).
Ako teda viac žiť v strednom veku? Narásť si fúzy a kúpiť chopper? Jedna baba raz povedala - Robo teba si na chopri fakt neviem predstaviť. Odvtedy mám fóbiu z choprov. A vidieť sa v zrkadle s plembákom na hlave a fúzami - nič proti imagu choprákov ale mňa by z toho chytila depka.
Kukol som najprv kávičkársku Moto Guzi V7 Racer - limitovaná verzia, pekná ako umelecky obrázok. Fascinoval ma aj ten zvuk. Ale iba 45 koní. A vŕtala mi v hlave otázna kvalita. A čo tak ísť na kávičku na Ducati Hypermotard? To je už pecka čo tá motorka robí. Ako ide na zadné. Môj mladší brácho ale na toto hovorí: No lezie na zadné super... ale čo to má vlastne s tebou? Brácho vieš, že kosti čím sú staršie sa zrastajú horšie? Kua to je fakt, má to aj iné výhody ako to, že ide na zadné pri každom pridaní plynu a na predné pri každom stlačení brzdy? A iný streetfighter - no neviem - nechýba vám tam niečo pekné vpredu? Prečo majú svetlá ako na skútri?
Išiel som okolo Hondy, vo výklade CeeBeeErrr 600RR, podvedome som si spomenul na študentské časy ako ma fascinovala ZetZetEr. Minulé leto mi dal kamoš odviezť sa na ZZR1100. Nebola tak brutálna ako som vždy myslel, ale neskúšal som to. Ale je to absolútny vrchol toho sna? Niečo odkiaľ sa už nedá posunúť vyššie? Potom vidím akciu tu na Motoride. R1 so skútrom.
Ako tak nemôžem spať, spomínam si tiež na kámoša - môjho rovesníka. Prežil vážnu haváriu na motorke. Ale potom zomrel na rakovinu. Tiež na kámošku. Kúpila si Fazer 1000, mnohí tej dievčine predpovedali pád, ale potom sa zabila na aute. Kua koľko ešte budem žiť ja? Čo keď príde koniec kapitalistického rozkvetu a hyperinflácia a benzín sa už nebude dať kúpiť? Čo keď spadne lietadlo cestou na služobku? Čo by ste robili ak by ste vedeli, že vám ostáva rok alebo dva? A čo keď ani netušíte koľko času ostáva?!
Odpoveď jednoduchá. A tu končí moja nespavosť toho rána.
Ak ste už dostatočne vybúrení z mladosti, zažili ste si svoj malý pád na motorke, poučili sa z neho, kúpte si poriadnu pecku - len tak pre ten pocit, že viac už sa nedá. Málokto má na Ferrari ale veľa ľudí má v strednom veku prachy na väčšiu pecku. Splňte si študentský sen, kašlite na to či ste na to starý alebo či to sedí na váš štýl jazdenia alebo že treba investovať inde. Kúpte si napríklad bielu R1, alebo teraz neprekonateľnú BMW S 1000 RR, alebo červenú Ducati 1198, alebo zelenú Kawu. Nastavte si miernu krivku výkonu, jazdite na tom kľudne predpisovo v Rakúsku po dobrých cestách, s tým že viete, že keď sa vám pošmykne ruka, nejaký policajt vás zastaví.
Alebo jazdite tu u nás pomaly po meste na kávičku, počúvajte ten zvuk, potom kukajte na ten dizajn s kávičkou v ruke. Dajte si k bielej Yamahe bielu koženú bundu, alebo k Ducati tú ich červenú, tmavé okuliare a objednajte drink dáme čo sa práve na vás pozerá. Čo po tom, že je to "race" mašina? Ani Ferrari si nekupujú pretekári!
Keď nemôžete zaspať kvôli splnenému snu, tá motorka splnila už na 50% svoj účel. Pred 16 hodinami som volal predajcovi - tomu najlepšiemu ktorého všetci tu na Motoride a tiež moji kámoši odporúčajú. "Prosím vás tú R1, bielu, ale bez skútra. Načo mi bude skúter?? Radšej mi dajte nejakú zľavu a tú čierno-bielu koženú bundu k nej!
Teraz je ďalšia sobota a sen je tu na fotkách.
Na záver pár nedeľných tipov čo mi dal kámoš (aby som nejazdil len na kávičku, lebo to je podľa neho trápenie jazdca aj tej motorky).
Juhozápad od Viedne – Mitterbach, Manazell - horský okruh.
Juh od Bratislavy - malé prechody na západ od Neziderského jazera a mesta Eisenstadt.
Učiť sa to budem na rovinkách okolo Neziderského jazera.
Ešte som tie cesty neskúšal, ale toto je vraj to pravé orechové - aj pre R1, kde sa dá zajazdiť aj predpisovo, po prázdnych cestách, kvalitnom asfalte a s pohľadom na krásnu bielu perleťovú nádrž a budík ktorý končí pri 14 000 ot. Ešte som čítal na jednom fóre, že na čo si treba pri tejto R1 dávať pozor. Na ten vyškerený výraz v helme keď ju budem šoférovať!
Pridané: 16.05.2011 Autor: robobiker Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha YZF-R1 2010:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | YZF-R1 |
Rok: | 2010 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec Big Bang (4T) |
Objem: | 998 ccm |
Max. výkon: | 182.1 k (133.9 kW) / 12500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 115.5 Nm / 10000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 52,2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 206 kg |
Výška sedla: | 835 mm |
Rázvor: | 1415 mm |
Dĺžka: | 2070 mm |
Šírka: | 715 mm |
Výška: | 1130 mm |
Svetlá výška: | 135 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha YZF-R1' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha YZF-R1' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha YZF-R1 2010' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha YZF-R1' na www.google.com
Ďalšie články tohto autora:
Vaše najnovšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!