ISSN 1336-6491 | Online: 2892 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30757
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18097)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12660)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Víťazstvo Tomáša Krajčího v AA championship na okruhu v Brne

 Zdieľať

Pridané: 24.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2147 [Šport - Cestné Motocykle]

Vynikajúci výsledok dosiahol na českom Masarykovom okruhu v Brne motocyklový pretekár
Tomáš Krajčí.

Po štarte z prvej rady sa ujal vedenia a niekoľko kôl bol prenasledovaný ďalším slovenským pretekárom Lukášom Jasenským. Tomu však dokázal ujsť v druhej polovici závodu a nakoniec prejsť víťazne cieľom s náskokom 5,566 sekundy. Tomáš tak potvrdil, že práce s nastavením motocykla pre závod Majstrovstiev Európy na brnenskom okruhu, ktorý sa tu koná v polovici júla, prebehla správnym smerom a motocykel Yamaha YZF R6 týmu TK Racing Slovakia je na ťažký, ale hlavne veľmi dôležitý závod, dobre pripravený.

Tomáš Krajčí: „Podaril sa mi štart a potom už som už len ťahal za plyn. Od polovice závodu mi začali kĺzať pneumatiky, ale snažil som sa držať stále rovnaké tempo. Mal som aj trochu šťastia, keď sme predchádzali jazdca o kolo, a ten trochu zablokoval Jasenského. Podarilo sa mi ujsť mu a potom som už len udržoval náskok. Bol to dobrý závod a rozhodne z Brna odchádzame spokojný. Chcem poďakovať tímu za veľmi dobrú prácu.“

Pridané: 24.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »