Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2160 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30671
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18055)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12616)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Seriál pretekov Moto cup na Slovakiaringu - záverečný pretek

 Zdieľať

Pridané: 04.10.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3077 [Novinky - Oznam]

Aj poslednému dielu seriálu Moto cup prialo nádherné počasie napriek tomu, že na väčšine územia Slovenska nám pršalo a na paddocku opäť vládla aj skvelá nálada.

Účasťou nás poctil ex-majster sveta Gábor Talmi Talmácsi, ktorý dráhe opäť neodolal a účastníci mohli naživo sledovať jeho umenie. Po jazde sa Talmi zdržiaval medzi jazdcami v prvom boxe kde mali všetci zúčastnení možnosť sa s ním aj osobne zoznámiť a porozprávať.

Ani tento Moto cup nechýbalo sprievodné podujatie Honda Test & Race Days, ktoré si návštevníci tiež mimoriadne obľúbili. O motocykle, autá, skútre a dokonca aj kosačky značky Honda bol celý deň veľký záujem.

Na Moto cup aj tentokrát zavítali motorkári a záujemci zo zahraničia, ktorí sa netajili tým, že seriál pre amatérskych jazdcov je veľmi dobrý nápad o čom svedčí aj fakt, že k nám prišli napriek väčším vzdialenostiam.

Zahanbiť sa však nedali ani Slováci, ktorí na Slovakia Ring zavítali až z Košíc, Martina, Žiliny, Banskej Bystrice a ostatných kútov Slovenska čo nás veľmi teší a všetkým touto cestou ďakujeme.

Zároveň vás všetkých pozývame na veľkolepé vyhodnotenie celého seriálu Moto Cup kde odovzdáme a vyžrebujeme výhry a zároveň spoločne oficiálne ukončíme moto-sezónu na Slovakia Ringu.

Na vaše želanie sme pripravili 2 dni plné prekvapení:

  • 28.10.2011 – celodenné jazdy na Slovakia Ringu
  • 29.10.2011 – doobeda tréningy, poobede štvorhodinové endurance preteky, vyhodnotenie seriálu Moto Cup. Na konci dňa vás čaká menšie občerstvenie. Zoberte priateľov, rodinu, známych a príďte s nami ukončiť sezónu 2011.

Viac informácií na www.slovakiaring.sk/vyhodnotenie.

Výsledky posledného Moto Cupu nájdete opäť v sekcii Výsledky - www.slovakiaring.sk/vysledky.

Fotografie na www.slovakiaring.sk/galeria

Pridané: 04.10.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »