ISSN 1336-6491 | Online: 1926 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29862
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)
Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (98)  [Verzia pre tlač] Tlač

Odpočívaj v pokoji, Martiner!

 Zdieľať

Pridané: 27.07.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17065 [Novinky - In Memoriam]

V deň, keď vypukne 30. letná olympiáda, sme sa zobudili do pekného dňa, no zaskočila nás nemilá správa. V skorých ranných hodinách tento svet opustil skvelý človek, náš kamarát, motorkár - MartineR. Requiescat in pace.

MartineR bol jedným z nás, motorkár a zanietený fotograf. Rád cestoval a užíval si život. Začínal na cesťákoch, ale neskôr mu učarovalo cestovanie a cestovné endurá. Odtiaľ bol už len krôčik k blatu, absolvoval niekoľko rally súťaží a presedlal aj na ostré enduro.

MartineR bojoval v nerovnom boji so zákernou chorobou. A dnes ráno prehral. V mojich spomienkach zostane vždy jeho úsmev. Ako tomu bolo aj na MECH-u v 2009:

Video: Odpočívaj v pokoji, Martiner!

Odpočívaj v pokoji MartineR

Rest in peace!

Ja zas nikdy nezabudnem na to, ako sme sa zabávali na zimnom zraze Elefantentreffen v januári 2010, kedy nám matka príroda nadelila kruté podmienky. Maťo vtedy stihol prísť do areálu pred hustým snežením, a tak po suchej ceste vyšiel s motorkou až hore a nemal problém postaviť stan. Dlho som si ho potom za to doberal, lebo my sme museli pre snežnú fujavicu nechať motorky dole. Dobre si spomínam, ako ma naštvaného a unaveného potom vytiahol zo stanu, vraj ideme sa zabávať, nie spať. Dlho sme sa smiali na tom, ako zabudol kopu zimných vecí doma, a musel riešiť rôzne provizóriá.

Na Elefantentreffen sa koná aj sviečkový sprievod, na ktorom si prítomní motorkári uctia tých, ktorí nás v uplynulom roku opustili. Nikdy by som neuveril tomu, že raz tam pôjdeme aj za Maťa.

Kukaj sem kámo, ja viem že to čítaš. Užívaj si to tam hore nad oblakmi, je to tam krásne. Skočíš na pivo s tými, čo tam už slúžia nejaký ten piatok, pojazdíte nebeské serpentíny... Bez plechoviek, výtlkov, všade iba kvalitný asfalt (alebo blatko) a benzín zadara... Drž sa tam chlape. Budeme ťa často spomínať.

Peter Fischer

Informácia o pohrebe

Pohreb sa uskutoční v pondelok 30. 7. 2012 o 15.30 v Nemšovej.

Pre tých, čo chcú ísť na motorkách - stretávame sa o 14.00 na Slovnaftke na diaľničnom odpočívadle Zeleneč. Celú cestu pôjdeme po diaľnici a zastavíme na každom odpočívadle, aby sa mohli pridať aj ostatní. Viac informácii u Herghotta - 0918 320 368.

Martiner, si navždy medzi nami!


Pridané: 27.07.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (98)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »