Anketa:
Ducati DesertX 2026: kompaktnejšia, ľahšia a výkonnejšia
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 206 [Novinky - Predstavujeme]
Ducati pokračuje vo svojom dobrodružnom ťažení a na EICMA 2025 predstavila predprodukčný prototyp novej generácie modelu DesertX. Po úspešnom debute v roku 2022 s prvým modelom vybaveným 21-palcovým predným kolesom prichádza Ducati s modernizovanou verziou, ktorá je štíhlejšia, ľahšia a ešte viac pripravená do terénu.
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
Prototyp vystavený na EICMA sa zatiaľ ukázal len v maskovanej kamuflážnej farbe a výrobca neprezradil konečné farebné kombinácie. Už na prvý pohľad je však zrejmé, že nový DesertX pre rok 2026 je kompaktnejší a výrazne odľahčený – suchá hmotnosť klesla na 206 kg.
Srdcom motocykla je nová platforma s motorom V2 IVT, ktorá posúva výkon aj efektivitu na vyššiu úroveň. Tento motor už bol predstavený v novom Monstri a Hypermotarde. Motor dosahuje výkon 110 koní pri 9000 ot./min a krútiaci moment 92 Nm pri 7000 ot./min.
- Nový podvozok s progresívnym uložením zadného tlmiča
- Vylepšené nastavenie odpruženia pre vyšší komfort a lepší off-road výkon
- Optimalizovaná ergonómia a nižšia hmotnosť pre lepšiu ovládateľnosť
Všetky technické detaily budú odhalené vo februári 2026.
Ducati DesertX 2026 sa dostane do európskych showroomov v máji, nasledovať bude Severná Amerika v júni a Japonsko s Austráliou v auguste.
Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
Súvisiace články:
- EICMA 2025: BMW F 450 GS 2026 – kompaktná adventúra pre začiatočníkov roluje s 19-tkou vpredu - Awia
- EICMA 2025: Moto Guzzi prichádzajú v nových farbách a modernizovanom štýle - Awia
- EICMA 2025: DUCATI HYPERMOTARD V2: Nová éra legendy z Borgo Panigale - Awia
- Ducati predstavila viac než sexi enduro DesertX - Herghott
- EICMA 2025: Značka ZXMOTO vstupuje na európsky trh veľkolepo superbiky, naháče, cruiser aj Rally motorka - Awia
- Čo môžeme očakávať na výstave EICMA 2025 - prehľad možných noviniek 2026 - Awia
- Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025 - Awia
- Kawasaki odhalila očakávanú KLE500 a KLE500 SE 2026 - Redakcia
- Honda V3R 900 E-Compressor: sila pod absolútnou kontrolou - Awia
- Endurotrip Mongolia 2018 – GOBI DESERT - jandt99
Ďalšie články tohto autora:
- Morbidelli prichádza na EICMA 2025 s technológiou budúcnosti EyeLights HUD a novým customom
- EICMA 2025: Moto Morini návrat legendy a nový dual-adventure Kanguro 300
- Honda V3R 900 E-Compressor: sila pod absolútnou kontrolou
- EICMA 2025: Voge predstavilo svoj prvý custom CU625 a adventure skúter SR450X
- EICMA 2025: Moto Guzzi prichádzajú v nových farbách a modernizovanom štýle
- EICMA 2025: Vespa oslavuje jubileum výročnými modelmi Vespa 80th
- EICMA 2025: KOVE prináša nové MX Enduro, 800X GT a športovú 450RR
- EICMA 2025: Aprilia priniesla nový skúter SR GT 400 a RS 457 GP Replica
- EICMA 2025: DUCATI HYPERMOTARD V2: Nová éra legendy z Borgo Panigale
- EICMA 2025: QJMOTOR prináša offroad adventúry RX 800 a 450 a 5 ďalších noviniek vrátane V4 café-racera
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!
















