Anketa:
Moja nová Gizela (Honda NX650)
ZdieľaťPridané: 25.05.2004 Autor: krizi
Čitatelia: 7087 [Vaše stroje - Moja motorka]
Ja viem, Gizela je otrasné meno, ale pomôžem si, keď som ju kúpil 17.5.2004? :)
Hoc je ešte mladá (1999), už má niečo najazdené (a aj pretočené :( - niekto na nej pár tisíc km aj nacúval). Je skúsená (asi 25000km) a už pár chlapov vystriedala (že vraj som 3. alebo 4. - sama si to nepamätá), takže vie ako na nás. So mnou to ťahá zatiaľ iba týždeň, je na mňa dobrá a poslúchame sa navzájom.
![]() |
Priťahuje ma od prvého momentu, pôvodne som chcel jej moletnejšiu sestru (ja som na také) z čierneho kontinentu - afriku, ale argumenty kamarátov (afrika je ťažká motorka, nevhodná do terénu), radiacich začínajúcemu neznalému, ma presvedčili. Priťahuje aj psov, ktorí sa jej vrhajú pod kolesa (čo mi vždy zoberie pár hodín života). Je to deva do lesa i na cestu. Teraz má obuté 'drapáky' viac na lesné chodníčky, takže na asfalte v zákrutách ma občas trošku pribrzdí šmykom na štupľoch. Ešte sme toho spolu veľa nezažili, ale verím, že nás čaká pekný vzťah. Všetci jej predchádzajúci si pochvaľovali, medzi nimi aj člen motoride klubu - hektor. Pekne sa o ňu staral a aj po svete ju povodil.
![]() |
Pridané: 25.05.2004 Autor: krizi Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda NX 650 Dominator 1999:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | NX 650 Dominator |
Rok: | 1999 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 644 ccm |
Max. výkon: | 44.6 k (32.8 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 55 Nm / 4000 ot. |
Kompresný pomer: | 8.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 100.0 x 82.0 mm |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 220 mm |
Zdvih vzadu: | 195 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 256 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 120/90-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 182 kg |
Výška sedla: | 870 mm |
Objem nádrže: | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 164 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 6.1 s |
Spotreba paliva: | 5.7 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 210 km |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda NX 650 Dominator' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda NX 650 Dominator' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda NX 650 Dominator 1999' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda NX 650 Dominator' na www.google.com

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!