Anketa:
Tím MX Slovakia úspešný aj na MM ČR v Jiníne
ZdieľaťPridané: 17.06.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2117 [Šport - Motocross]
V sobotu 15. júna sa na motokrosovej trati v Jiníne uskutočnilo štvrté podujatie Medzinárodných majstrovstiev Českej republiky juniorov v motokrose. O popredné miesta výsledkových listín aj tentoraz úspešne bojovali pretekári slovenského tímu MX Slovakia.
Vynikajúco do podujatia vstúpil Tomáš Kohút, ktorý zvíťazil v prvej jazde triedy MX 80. V druhej obsadil štvrtú priečku a v celkovom hodnotení to znamenalo výborné druhé miesto, potvrdzujúce výkonnostný vzostup tohto mladého pretekára. V prvej jazde sa darilo aj Jaroslavovi Antaličovi, keď obsadil štvrté miesto, no v druhej skončil po páde z úvodu dvanásty. Tieto umiestnenia mu vyniesli celkovú ôsmu priečku.
V triede MX 125 obsadil Richard Šikyňa, tohtoročný debutant v tejto triede, siedme miesto, keď po ôsmom mieste v prvej jazde si v druhej o tri priečky polepšil. Výborné tretie miesto v Jiníne patrilo Michalovi Novockému, v Českej republike štartujúcemu za MoToman Team, ktorý vďaka tretiemu a štvrtému z jednotlivých jázd obsadil tretie miesto aj celkovo.
![]() |
Richard Šikyňa, MX 125, 7. miesto (8. + 5.):
„Do prvej jazdy som odštartoval až niekde medzi 15. až 20. miestom, nevedel som sa dostať do tempa, navyše som uviazol na ôsmom mieste za súperom, ktorého som nedokázal zdolať. V druhej jazde bol štart lepší, odchádzal som okolo desiateho miesta, postupne som sa prepracoval dopredu a štyri kolá pred koncom som jazdil tretí. Žiaľ, potom som kolidoval s pretekárom jazdiacim o kolo pozadu a klesol som na piate miesto. V Jiníne som jazdil štvrtýkrát, ale prvýkrát na blate a bolo to výborné. Preteky aj trať som si užil.“
Michal Novocký, MX 125, 3. miesto (3. + 4.):
„V kvalifikácii som mal problémy, takže na štartovacej rampe som mal až 14. pozíciu. Z toho vyplynuli aj zlé štarty, do prvej jazdy som odchádzal až ako desiaty, ale dokázal som sa prebojovať dopredu a nakoniec som bol úspešný aj v boji o tretie miesto. Horšie to bolo po štarte druhej jazdy, keď som spadol a musel som sa prebíjať dopredu. Ku koncu som sa však dostal na štvrtú priečku, ktorá znamenala tretie miesto v celkovom hodnotení podujatia, s ktorým som samozrejme veľmi spokojný.“
![]() |
Tomáš Kohút, MX 80, 2. miesto (1. + 4.):
„Trať v Jiníne sa mi veľmi páčila a bola aj výborne pripravená. Do prvej jazdy som odštartoval na druhom mieste a keď súper predo mnou spadol, tak som sa sústredil na udržanie prvého miesta. Ku koncu sa na mňa tlačil Jakub Terešák, no dokázal som prvenstvo uhájiť. V druhej jazde som jazdil na treťom mieste, no potom som klesol na piatu priečku. Nakoniec som bol v cieli štvrtý a celkovo z toho bolo druhé miesto, takže mám veľkú radosť!“
![]() |
Jaroslav Antalič, MX 80, 8. miesto (4. + 12.):
„Už s kvalifikačným šiestym miestom som nebol práve spokojný. V prvej jazde sa mi rýchlo zablatili okuliare, musel som ich odhodiť, a tak štvrté miesto nebolo zlé, no v druhej jazde som hneď v prvom kole vlastnou vinou spadol, nejako mi to nešlo a skončil som až dvanásty.“
Pridané: 17.06.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- BMW opäť šokuje - predstavilo nové R 1300 R, RS a RT - fotky a videá dotvorila umelá inteligencia
- Piaggio Group na Slovensku: rozširovanie dílerskej siete a rast predaja obľúbených talianskych skútrov a motoriek
- Triumph predstavil Trident 660 v krásnych farbách Triple Tribute
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!