Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1776 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28811
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17143)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11668)
Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

 Zdieľať

Pridané: 15.10.2015 Autor: Severan
Čitatelia: 9431 [Novinky - Reportáž]

V uplynulých dňoch som mal možnosť vyskusať nový HD Sportster Iron 883 z modelovej rady Dark Custom pre rok 2016. V článku Vám priblížim moje neprofesionálne a výsostne zaujato-osobné dojmy z tejto kopy železa na dvoch kolách.

K testovacej jazde nového HD som sa dostal ako slepá kura k zrnu, a teda klikol som na motoride.sk kde som našiel článok o akcii od HD "King of all Test riders" ktorej sa do konca októbra môže zúčastniť každý z Vás.
Stačí kliknúť na: testride.harley-davidson.com a rezervovať si jazdu na jednom zo šiestich HD rytierov.

Ale poďme jazdiť

Motorku si po dohode idem vyzdvihnúť do miestnej predajne HD, kde mi predajca fakt rýchlo vysvetlí čo je čo podá mi "bezkľúčový kľúč" a necháva ma samého s Ironom.

Harley-Davidson Iron 883, 2016
Harley-Davidson Iron 883, 2016

Obchádzam ho ako spiacu šelmu, rozmýšľam, okukávam...
Áno je to Harley, má jedno sedlo, ktoré vyzerá pohodlne, ale hlavne ten obrovský motor.
Chvíľu mi to príde, že ten Iron je len motor, sedlo a rajdy. A vlastne aj je...

Sadám tomu koňovi do sedla, stlačím štart a ... Zvuková kulisa môže byť, ale priznám sa, čakal som hóóódne viac.
Či je to euronormami, alebo hocičím iným, Iron sa mi zdal akýsi zachrípnutý. Niežeby to neťahalo, to len ten zvuk.
To si ale každý porieši podľa vlastnej chuti, či už výmenou laufov, alebo vŕtačkou :-) Páči sa mi, ako sú skryté zvody. Je to rúra v rúre a tá vonkajšia čierna sa neopáli a nezmodrá.

Keďže mám max. dve hodiny čas, snažím sa čím skôr vymotať z mesta, čo Iron zvláda s prehľadom aj napriek zápche a deklarovaným 247kg suchej váhy. Tu musím povedať, že váha je dobre rozložená a vôbec ju necítiť. Svoju moto (180kg, naháč) cítim dvojnásobne.

Konečne sa napojím na moju obľúbenú trasu a môže si viac všímať motorku a jej správanie. K tomu nemám veľa čo povedať, na to sú iní odborníci a tabuľky, pod mojím zadkom všetko šlapalo ako malo, takže palec hore.

Do očí trochu bije úzka nádrž a prechod medzi ňou a sedlom, kde je trochu odhalená kostra motorky. Pri pohľade zhora to na mňa robí dojem vychudnutej kravy s nadutým bruchom, keďže motor spod nej pekne pretŕča. To sa ale pred publikom skryje keď na to jazdec sadne.

Hneď ako prvýkrát zastavím zisťujem, že motorka nemá stojan. Teda má, ale je pred zrakom jazdca dobre ukrytý niekde pod motorom a treba si naň proste zvyknúť. Ja som ho na šupu našiel až na tretíkrát.

HD netrasie...

Kto povedal, že HD netrasie? Trasie to ako ruský robertko, ideš rýchlo trasie, spomalíš trasie, ... Po čase som prišiel na to, že to trasenie má akýsi systém.

Medzi 2850-3400rpm to trasie v rajdách celkom silno, to si Iron pýta vyššiu rýchlosť, v prípade, že za plyn konštantne ťaháte ďalej, trasenie v rajdách sa zmení na stálu jemnejšiu, ale intenzívnu vibráciu celého stroja. Pri jazde do 90km/h a zradenej 5ke je to jazda snov.

Pri radení rýchlostí som si Irona vychutnal naplno. Žiadne jemnučké ťukanie do radičky sa nekonalo. Ono to chce poriadnu kopačku a odpoveď prevodovky proste stojí za to.

Už som si zvykol na iný posed ako na svojej a ono sa mi to dokonca páči. Po dvoch hodinách v sedle som necítil ani náznak nepohody.

Režem rákruty starej okresky a vo výhľade nad rajdami bráni len jediný budík s jednoriadkovým displejom. Ten má v sebe ODO, trip A,B, ukazovateľ zaradenej rýchlosti spolu s otáčkami a hodiny. Chýba ukazovateľ paliva, ale pri dosiahnutí rezervy sa rozsvieti kontrolka. Koľko činí rezerva v nádržke s objemom 12,4l som nezistil a nenašiel som to ani na H-D.com (a možno len nerozumiem nemecky)

Budík a kontrolky - Harley-Davidson Iron 883, 2016
Budík a kontrolky - Harley-Davidson Iron 883, 2016

Veľmi jednoduché a praktické, keďže sa to prepína jedným prstom. Prekvapili ma smerovky, ktoré majú samostatné ovládanie (pravá pravou rukou, ľavá ľavou), čo sa mi nie veľmi dostalo do závitov mozgových, a tak som do prava väčšinou odbočoval bez.
Samovypnutie potom funguje ok, niekedy skôr ako chcete a vôbec si to nevšimnete, alebo už nemáte šancu znovu smerovku zapnúť. Ostávam fanúšikom klasiky, zapnem-vypnem sám.
Kontrolka ABS sa vypína sama po 20km jazdy, čo v prípade jazdenia do práce a domov môže kľudne znamenať nikdy.

Niekoľko krát stojím, fotím a prezerám každý detail tejto železnej masy a musím uznať, že aj amíci vedia niečo urobiť dobre. Ale...

Za vašich asi 11 500 eurokorún dostanete aj nápis Harley-Davidson na pneumatikách (ride with style)

H-D pneu - Harley-Davidson Iron 883, 2016
H-D pneu - Harley-Davidson Iron 883, 2016

taktiež akúsi plastovú bandasku pod sedlo, ktorá je ako päsť na oko (došlo poctivé železo)

Harley-Davidson Iron 883, 2016
Harley-Davidson Iron 883, 2016

ale tiež lanká, ktoré budú všade zavadzať (rýchlopáska porieši ) a striešku na svetlomet, ktorej význam si len ťažko domýšľam

Lanká a strieška na svetle - Harley-Davidson Iron 883, 2016
Lanká a strieška na svetle - Harley-Davidson Iron 883, 2016

A nakoniec, ako inžinieri v USA káble maskovali... nieže by to bolo úplne zlé, ale myslím, že sa to dá aj lepšie, hlavne keď to má byť na očiach

Skryté káble - Harley-Davidson Iron 883, 2016
Skryté káble - Harley-Davidson Iron 883, 2016

Ale nemyslite si, že tu na Irona kydám, to teda nie. Len moje oko našlo pár neestetických detailov. Inak jazda bola naozaj jedinečný zážitok, ktorý vrelo odporúčam.
Najazdil som cca 80km na novej mašine (mala najazdených 80km pri prevzatí) a hlavne, bolo to moje poprvé na Harley vôbec. Nikdy predtým som na moto tejto značky nesedel.

Záver???

Vedel by som si predstaviť, aby mal tento príbeh aj pokračovanie, bohužiaľ nie dnes a ani zajtra. Irona by som si s malými úpravami á la Sons of Anarchy kľudne nasťahoval do garáže. Určite to nebude moto na turistiku, ale do práce, do mesta, do ... hocikam.
Je to proste taká stylovka, aspoň pre mňa.
Preto by som mu pár chýb odpustil, niečo skryl, niečo zvýraznil...

Šťastnú cestu priatelia, vidíme sa na ceste

Pridané: 15.10.2015 Autor: Severan Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Harley-Davidson Iron 883 2016:

Foto:
Harley-Davidson Iron 883 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:Harley-Davidson
Model:Iron 883
Rok:2016
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:883 ccm
Max. krútiaci moment:71 Nm / 3750 ot.
Kompresný pomer:9.0:1
Vŕtanie x Zdvih:76.2 x 96.8 mm
Palivový system:vstrekovanie
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:remeň
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Pneu vpredu:100/90B19 57H
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:150/80B16 77H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:247 kg
Hmotnosť s náplňami:256 kg
Výška sedla:775 mm
Rázvor:1515 mm
Dĺžka:2250 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:12.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 203 km

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria