Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1187 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30263
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17851)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12412)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Zimný pionier cross - Pionier - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu

 Zdieľať
Kedy:21.03.2015 10:00 - 19:00
Kde:Kopernica
Kto:Gálik (Katarina28) vás pozýva
Kontakt: 0944164728
Pozývame Vás na štvrtý so štvorice závodov zimného seriálu pionier crossu.
Systém bodovania a počet jázd:tri bodované jazdy 15-1bod. 7 minút plus 2kolá
Kedy:21.3.2015 sobota
Kde: Kopernica trať je rovinatá s miernymi lavičkami a skokmi
Kategórie: neupravené(klasik),upravené(špeciál)
Registrácia pretekárov:do10:00hod.!!!
Tréning:8:00-10:30hod.
Štart:11:00hod.
Vyhodnotenie:do15:00hod.
Štartovné:5€
Technické pravidlá ako na celoslovenskom pionier crosse .Usporiadatelia povoľujú úpravu stúpačiek, tyčka zadnej brzdy, šponovák alebo vodítko reťaze. Informácie o pretekoch na kontaktných tel. číslach. 0907366530, 0944164728

Úprimne sa tešíme na vašu účasť.

Diskusia:

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
19.03.2015 23:32

Zimný pionier cross

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Po skončení preteku bude porada organizátorov celoslovenského seriálu a prejednanie zmien v tech.predpisoch pre triedy tuning a špeciál a tvorba kalendára na r. 2015, preto by bolo veľmi vhodné aby sa dostavili všetci záujencovia o usporiadanie pretekov započítavaných do celoslovenského seriálu v pioniercrosse.


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »