Anketa:
Nový seriál v quadcrosse a motokrose štartuje v Trenčíne
ZdieľaťPridané: 02.06.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2631 [Šport - Motocross]
V sezóne 2017 SMF spúšťa nový päťdielny seriál podujatí v quadcrosse a motokrose pod názvom ADAM-STAV CUP 2017.
Po problémoch s počasím muselo byť úvodné podujatie tohto seriálu v Trenčíne posunuté až na 10. júna 2017. Na podujatiach sa predstavia jazdci v súťaži o titul medzinárodného majstra SR a slovenského pohára v quadcrosse a pohára SMF mladých motokrosárov tried MX50, MX65 a žien v triede MX Ladies. Do programu je zaradený i voľný pretek MX2 hobby a MX1 hobby.
Pre zatopenú trať v Trenčíne v úvode mája musela ŠK MX SMF upraviť pôvodný kalendár tohto nového seriálu. Úvodné podujatie sa teda uskutoční tak ako bolo plánované v Trenčíne, avšak v termíne 10.6.2017. Druhé podujatie bude v Slovenskom Pravne v sobotu 8.7.2017. a potom sa bude pokračovať vo Sverepci - termín tohto podujatia športová komisia upresní v najbližších dňoch. Štvrté podujatie je naplánované na koniec augusta (28.7.) v Ješkovej Vsi a záver, t.j. piate podujatie až na 1.10. v Širokom. O prípadných úpravách kalendára bude ŠK MX SMF včas informovať.
V rámci quadov je v sezóne 2017 vypísaných 5 tried. Jedna Quad-profi ide v rámci MM SR, ostatné - Junior I., Junior II., hobby a senior pôjdu v rámci Slovenského pohára quad. Rozdelenie tried quad:
MM SR Quad - Quad-Profi:
Motocykle kat. II., skupina G, od 175 ccm do 250 ccm pre 2T motory a o objeme od 290 ccm do 450 ccm pre 4T motory, od 14-ich rokov a o objeme od 175 ccm do 660 ccm pre 2T motory a o objeme od 290 ccm do 800 ccm pre 4T motory od 15-tich rokov. Farba tabuliek: žltý podklad a čierne čísla.
Quad – Slovenský pohár:
Trieda Quad Junior I.: Motocykle kat. II., skupina G, do 100 ccm pre 2T motory, alebo do 175 ccm pre 4T motory. Pre jazdcov od 7 do 12-ich rokov. Farba tabuliek: čierny podklad a biele čísla.
Trieda Quad Junior II.: Motocykle kat. II., skupina G, do 200 ccm pre 2T motory, do 250 ccm 4T motory. Pre jazdcov od 10-tich do 14-tich rokov. Farba tabuliek: čierny podklad a biele čísla.
Trieda Quad Hobby: ľubovoľný objem, vek od 14 rokov
Trieda Quad Senior: ľubovoľný objem, vek od 37 rokov
Všetky uvedené informácie a presný časový harmonogram podujatia v Trenčíne sú uverejnené vo zvláštnych ustanoveniach podujatia.
NOMINAČKA ON-LINE
Upozorňujeme jazdcov MX QUAD, že na tejto stránke (v dolnej časti až pod triedami MX hobby), je spustená on-line nominačka kategórii quadov. Je potrebné, aby sa jazdci do uvedenej nominačka zaevidovali, aby sme na podujatiach nového seriálu predišli problémom s rovnakými číslami. Z uvedenej nominačky budú predtlačené i technické karty.
Postup zaregistrovania zostáva rovnaký ako pre triedy MX. Tento postup je uvedený na začiatku stránky nominačnej listiny.
Jazdci, ktorí si už podali na sekretariát SMF žiadosť o licenciu, resp. už majú licenciu vystavenú, budú do nominačky automaticky nahratí pracovníčkami sekretariátu SMF.
AKO POSTUPOVAŤ V QUAD ON-LINE NOMINAČKE? Jazdec si nižšie vyberie triedu, ktorú bude jazdiť. Po kliknutí na názov danej triedy sa otvorí výber štartového čísla - po kliknutí na číslo sa rozbalí vyplňovací formulár, na základe ktorého bude dané štart. číslo jazdcovi rezervované. rezervované číslo je vysvietené šedou farbou. Oproti predchádzajúcemu roku sa pod jedno číslo môžu do rezervácie prihlásiť i viacerí jazdci. Vyplnený formulár treba potvrdiť príkazom ODOSLAŤ. Ak si jedno číslo zarezervujú viacerí jazdci, zodpovední člen ŠK potvrdí číslo jednému z nich a s ďalšími prerokuje telefonicky alebo e-mailom iné číslo. Po potvrdení čísla zodpovedný členom ŠK bude číslo vysvietené na modro. Po obdržaní žiadosti o vystavenie licencie jazdca SMF sekretariát doplní do nominačky jazdcom číslo licencie a v tomto prípade bude príslušné číslo svietiť na červeno. Pri prechode myšou po čísle sa zobrazí meno jazdca/jazdcov v rezervácii.
Zdroj: SMF
Pridané: 02.06.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!