Anketa:
Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 245 [Šport - Rally]
V dňoch 21.-27.9.2025 sa uskutočnil ďalší ročník Greece Rally, na ktorej nás úspešne reprezentovala štvorica jazdcov SMF – Štefan Svitko #142 a Norbert Bučko #306 v triede M3, Ján Zaťko #7 a Vladimír Oboňa #41 v triede M4.
Tohtoročná rely sa konala na území Serres s maratónskou etapou, ktorá jazdcov zaviedla až do Bulharska a na horu Bellasitsa. Štartom a cieľom bol “Elpida Resort & Spa” v Serrese a trasy viedli cez Serres, hory Lailias, Menikio, Bosdakas, Belles, Afistro, Krousia. Jazdci celkovo prešli počas siedmych súťažných dní 1500 km.
V absolútnom poradí bez rozdielu triedy si z Grécka prvenstvo odniesol náš reprezentant Štefan Svitko, pre ktorého to bolo už šieste víťazstvo na tejto populárnej rely. Na stupňoch víťazov absolútneho poradia ho doplnil na druhom mieste Roberto Barbieri z Talianska a druhý slovenský jazdec Norbert Bučko na treťom mieste. Štefan Svitko samozrejme vyhral aj svoju triedu M3 a Norbert Bučko je klasifikovaný v rovnakej triede na druhom mieste.
V triede M4 skončil Vladimír Oboňa na 8. mieste a Ján Zaťko na 15. mieste. Ján Zaťko ako dlhoročný účastník rely podujatí bodoval aj v kategórii Moto Legend, kde získal strieborné pódiové umiestnenie.
Gratulujeme k výsledkom!
Kompletné výsledky Greece Rally 2025
Zdroj: SMF
Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Svitko suverénnym lídrom gréckej Serres Rally 2019 - Redakcia
- Maciek Giemza z Poľska sa stal víťazom Greece Rally 2020 - Redakcia
- Štefan Svitko suverénnym víťazom Serres Rally 2018 + rozhovory s SK pretekármi - haro007
- Grécka Serres Rally po štvrtom dni - Štefan Svitko jasný líder - Redakcia
- Farres víťazom, Svitko druhý - Hellas Rally Raid 2017 v Grécku - Redakcia
- HunGarian Baja 2019 – Slováci na stupni víťazov - Redakcia
- Hellas Rally 2016 - šestica Slovákov úspešne v cieli, Benko a Zboran na stupňoch víťazov - Awia
- Greece Rally 2X20 aj so slovenskou účasťou - Redakcia
- Greece rally 2020 po 4. etape – Štefan Svitko jasným lídrom - Redakcia
- Juraj Varga víťaz gréckej Hellas Rally 2023! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph predstavil TF 450-X pre rok 2026
- GASGAS predstavuje nový radikálny vzhľad pre modelový rad 2026!
- Honda potvrdila plán výroby a hlavné parametre modelu Honda WN7 – prvého elektrického motocykla
- Husqvarna prináša update ostrého modelu FS 450
- Kawasaki predstavuje nový model Z1100 pre rok 2026 – „Sugomi Awakens“
- JAWA prináša trojicu modelov JD 750 by JAWA Retro, Racing a Touring k dílerom
- ISDE 2025 – naše dievčatá šieste vo Women world trophy a víťazstvo v klubovej súťaži!
- Viac ako 50 Vespistov prinieslo do ulíc Bratislavy ducha La Dolce Vita
- Kawasaki novinky 2026 - inovovaný Versys 650 a rad W
- Nový Triumph TF 250-X pre rok 2026
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!