ISSN 1336-6491 | Online: 781 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32316
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18834)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13482)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz

 Zdieľať

Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 245 [Šport - Rally]

V dňoch 21.-27.9.2025 sa uskutočnil ďalší ročník Greece Rally, na ktorej nás úspešne reprezentovala štvorica jazdcov SMF – Štefan Svitko #142 a Norbert Bučko #306 v triede M3, Ján Zaťko #7 a Vladimír Oboňa #41 v triede M4.

Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz
Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz

Tohtoročná rely sa konala na území Serres s maratónskou etapou, ktorá jazdcov zaviedla až do Bulharska a na horu Bellasitsa. Štartom a cieľom bol “Elpida Resort & Spa” v Serrese a trasy viedli cez Serres, hory Lailias, Menikio, Bosdakas, Belles, Afistro, Krousia. Jazdci celkovo prešli počas siedmych súťažných dní 1500 km.

V absolútnom poradí bez rozdielu triedy si z Grécka prvenstvo odniesol náš reprezentant Štefan Svitko, pre ktorého to bolo už šieste víťazstvo na tejto populárnej rely. Na stupňoch víťazov absolútneho poradia ho doplnil na druhom mieste Roberto Barbieri z Talianska a druhý slovenský jazdec Norbert Bučko na treťom mieste. Štefan Svitko samozrejme vyhral aj svoju triedu M3 a Norbert Bučko je klasifikovaný v rovnakej triede na druhom mieste.

Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz
Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz

V triede M4 skončil Vladimír Oboňa na 8. mieste a Ján Zaťko na 15. mieste. Ján Zaťko ako dlhoročný účastník rely podujatí bodoval aj v kategórii Moto Legend, kde získal strieborné pódiové umiestnenie.

Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz
Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz

Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz
Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz

Gratulujeme k výsledkom!

Kompletné výsledky Greece Rally 2025

Ján Zaťko - kategória Moto Legend - Slováci ovládli grécku rely,
Ján Zaťko - kategória Moto Legend - Slováci ovládli grécku rely,

Zdroj: SMF

Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

husqvarna-side-09-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »