Anketa:
Už len tri dni - vyhraj Harley-Davidson Iron 883 za jedinú esemesku!
ZdieľaťPridané: 30.08.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 19227 [Novinky - Súťaž]
SMS súťaž o nový Harley-Davidson Iron 883 sa čoskoro končí, tak šup-šup, posielaj esemesky! Čím viac správ pošleš, tým je tvoja šanca na výhru vyššia!
Súťažiť môžeš ešte tri dni, teda do soboty 2. septembra 2017, kedy bude o 22. hodine priamo na pódiu na Motofeste v Komoči vyžrebovaný výherca. Toho organizátori hneď telefonicky kontaktujú, a keď dokáže odpovedať na dve vedomostné otázky, Iron je jeho! (Účasť na Motofeste Komoča nie je podmienkou zaradenia do súťaže.)
Cena jednej súťažnej SMS je 1,60 eur s DPH. Musí mať predpísaný tvar, a to konkrétne tento:
MOTO4
Odoslať na číslo:
7009
Všetkým účastníkom želáme veľa šťastia a budúcemu výhercovi veľa krásnych kilometrov na jeho novom Harley-Davidsone!
Video z predošlého ročníka súťaže
Video: Žrebovanie a odovzdanie Harley Davidson Street 750, rok 2016
Organizátorom a technickým realizátorom súťaže je spoločnosť Mediatex s. r. o., P. O. BOX 60, 830 00 Bratislava. Kompletné pravidlá súťaže.
Pridané: 30.08.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Vyhodnotené: Tipovacia súťaž Dakar 2017 - tipuj celkového víťaza a výsledky našich jazdcov a vyhraj! - Awia
- Harley-Davidson spúšťa akciu King of all Test Rides: Jedna skúšobná jazda – výhra a zážitok na celý život - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!