ISSN 1336-6491 | Online: 1187 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30263
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17851)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12412)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Záhorácká veterán rallye 2015 - Výstavy, Burzy - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu

 Zdieľať

Výstavy, Burzy - Záhorácká veterán rallye 2015

Kedy:23.05.2015 10:00 - 19:00
Kde:Petrová Ves
Kto:magnos vás pozýva
Kontakt: www.veteranklubholic.sk/index.php/kalendarakcii...
27.ročník ZÁHORÁCKÁ VETERÁN RALLYE s medzinárodnou účasťou

Diskusia:

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
20.05.2015 16:59

Záhorácká veterán rallye 2015

magnos
 Kávičkár 

Ahojte
Dňa 23. mája 2015 sa v obci Petrova Ves kona 27. ročník tradičnej záhoráckej veterán rallye.
Býva to pekná akcia na ktorej je čo obdivovať. Jak motocykle tak autá.
Viac info tu:
www.veteranklubholic.sk/index.php/kalendarakcii...
Nech sa páči.
Inak predpoved počasia nieje príliš priaznivá, ale sám dúfam že sa tam bude dať íst na motorke.


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »