Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2413 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30687
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18063)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12624)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Adresár Moto firiem

Triumph CZ - DK auto-moto s.r.o.

Triumph CZ - DK auto-moto s.r.o.

Web stránka: http://triumphmoto.cz
E-mail: radek.klimes@triumphmoto.cz

Predajca Triumph V Prahe:

# 8 let jsme tu pro Vás
# 17 zastoupení předních světových výrobců
# Specializace na veškerou techniku týkající se motocyklů
# Specializace na Tuning motorů, vstřikování, karburace, úprava hlav apod.
# Dlouholetá spolupráce s předními závodními týmy a jezdci.
# Nejmodernější diagnostika firmy Dynojet
# Produkty u nás zakoupené Vám odborně namontujeme a seřídíme s možností slevy
# Velké skladové zásoby
# Dobírková služba do 24h v celé ČR, v Praze možno do 3 hodin
# Export Slovensko, Evropa, USA
# E-shop umožňující rychlý výběr produktů podle motocyklů
# Tuningové příklady úprav motocyklů, grafy před a po úpravě

Pobočky:

Adresa:
Angelovova 3170/9
14700 Praha 4
Česká republika
Web stránka: http://triumphmoto.cz
E-mail: radek.klimes@triumphmoto.cz
Telefón: 00420 | 241021447

 

Pridaj novú pobočku:
Položky E-mail a Web stránka vyplňte iba v prípade, že má pobočka vlastný E-mail resp. Web stránku.
:
, :
:

Najsledovanejšie videá:

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »