Anketa:
Výstava Motocykel 2017, Bratislava - Výstavy, Burzy - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťVýstavy, Burzy - Výstava Motocykel 2017, Bratislava
Kedy: | 09.03.2017 10:00 až 12.03.2017 19:00 |
---|---|
Kde: | Výstavisko Incheba, Bratislava, Slovensko ![]() |
Kto: | Redakcia vás pozýva |
Kontakt: | www.incheba.sk/vystavy/motocykel-11606.html... |
Fotoreport: výstava Motocykel 2016 v Inchebe už beží naplno!
Video: Výstavy MOTOCYKEL / BOAT SHOW 2016
Miesto konania akcie:
Výstavisko Incheba, BratislavaMapa:
Diskusia:

Výstava Motocykel 2017, Bratislava
Čaute priatelia jednej stopy, som z Liptovského Mikuláša, ale to už viete z úvodnej stránky, dňa 11.3.2017 chcem navštíviť výstavu motocykel 2017 v Blave a píšem preto, nakoľko mám 3 voľné miesta v aute za 5 euri na osobu, ak má niekto záujem, rad by som ho zviezol tam a späť, detaily doriešime po prihlásení prvých troch záujemcov. Zdar jednej stope. |
Výstava Motocykel 2017, Bratislava
Zdravím, ak niekto ide v piatok a ide okolo Ilavy, tak by som sa zviezol. Samozrejme prispejem.. |
Výstava Motocykel 2017, Bratislava
Nejake videjka z dnesnej Inchceby moto boat |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!