Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1966 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg - Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2012

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2012:

Foto:
Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:Moto Guzzi
Model:Stelvio 1200 8V
Rok:2012
Kategória:Cestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1151 ccm
Max. výkon:104.7 k (77.0 kW) / 7250 ot.
Max. krútiaci moment:113 Nm / 5800 ot.
Kompresný pomer:11 : 1
Vŕtanie x Zdvih:95 x 81.2 mm
Palivový system:vstrekovanie
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:110/80 R19
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:282 mm
Pneu vzadu:150/70 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:257 kg
Výška sedla:820 mm
Rázvor:1550 mm
Dĺžka:2250 mm
Šírka:920 mm
Výška:1430 mm
Objem nádrže:32 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 393 km
Poznámka:
Kolesá z ľahkých zliatin
V sérii: ABS, ATC traction control
Cena 10/2011: 12 800 EUR
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi Stelvio 1200 8V vlastnia členovia:

Porovnanie motocyklov:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »