Anketa:
GARÁŽ - Stretnutie motorkárov na Kysuciach - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťKedy: | 13.07.2019 10:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Korňa okr. Čadca ![]() |
Kto: | Vlado Malík vás pozýva |
Kontakt: | 0903551475 |
Začiatok ako vždy bude cca od 10.00 v Korni pri pohostinstve Zelená žaba. Súčasťou tohto podujatia bude show motokaskadérov Petra Bakalu & Zdenka Rybára, ktorí vystúpia v Korni približne o 12.00 a taktiež v Čadci na Matičnom námestí po príchode motokolóny o cca 14.00. Občerstvenie: nealko, alko + špeciality na grile a guláš. Pripravili sme pre Vás ochutnávku Frndžalice a novinku, "KYSUCKÝ ČAJ" 52´, nápoje pre nebojácnych junákov a spanilé devy. Trasa spoločnej jazdy povedie z Korne do Čadce a späť. Tentokrát pridáme ešte k tomu prejazd Klokočov-Bílá-Makov-Korňa.
Po návrate do Korne si dľa chuti nenáročne zasúťažime a budeme pokračovať ľudovou tanečnou zábavou - koncertom skupiny VEĽKÝ DOM. V areáli je možnosť stanovania.
Ak chceš viac info, volaj 0903 551 475 - Vlado Malík. VŠETKÝCH VÁS SRDEČNE POZÝVAME !!!
Diskusia:
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!