Anketa:
Adresár Moto firiem
custombike.sk
Web stránka: http://custombike.sk
E-mail: custombikesk@gmail.com
Custombike.sk je portál ktorý Vám prináša všetko čo potrebujete pre Vašu motorku. Ponúkame produkty pre všetky typy motocyklov: cestné, enduro, choppre, americké V Twin motorky vrátane širokej palety dielov a príslušentstva pre Harley Davidson, a ATV.
V tejto branži pôsobíme od roku 2000 a od roku 2005 sa venujeme výlučne len predaju a distribúcii nahradných dielov. Od roku 2006 sme oficiálnym zastúpením spoločnosti Custom Chrome Europe pre východnú európu.
V súčasnosti naša ponuka obsahuje takmer 80.000 rôznych produtkov. Náš portál nedisponuje webshopom kde si zákazník anonymne objednáva vybraný produkt, ale zastávame filozofiu individuálneho prístupu ku každému zákazníkovi, kde každú obejdnávku konzultujeme. To okrem zákazníckeho komfortu pomáha v čo najvyššej možnej miere eliminovať chybné objednávky a predchádzať tak prípadným reklamáciám.
Do nášho portfólia patrí aj výstava Customs of Slovakia®, ktorú v spolupráci s Inchebou úspešne organizujeme v roku 2013 už po 3-tí krát.
Pobočky:
Adresa:
Bohdanovce n. Trnavou 454
91909 Bohdanovce n. Trnavou
Banskobystrický kraj
Web stránka: http://custombike.sk
E-mail: custombikesk@gmail.com
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!