Anketa:
Adresár Moto firiem
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
Zobrazujem firmy 61 až 80 z cekového počtu: 71.
Slavomir Siska, Banovce nad Bebravou | |
![]() E-mail: xenony@zoznam.sk Ponukam Xenony a Bixenony pre automobily.Na vyber z nasledovnych typov (stale skladom): H1, H3, H4, H7, H11, HB3 - 9005, HB4 - 9006, HB5, HB6, D1S, D2S, D2R (farbu svetla si mozete vybrat: 4300k, 6000k, 8000k), nahradne Xenon vybojky, startere. Montaz ... | |
SuperDrive, s.r.o., Nedožery - Brezany | |
![]() E-mail: info@superdrive.sk Značka SuperDRIVE od leta 2009 ako jediná v SR ponúka školu bezpečnej jazdy i pre najrizikovejších a prakticky najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky, pre motorkárov. Nová divízia školy šmyku SuperDRIVE Moto sa zameriava na ... | |
TIES PRINCIPE - Bike Security, Trenčín | |
Web stránka: http://tiesprincipe.com E-mail: info@tiesprincipe.com Motoalarmy, motohodiny, mototeplomery, časomiery, racing kapotáže, príslušenstvo... Predaj cez internet alebo osobne. | |
TSS Group a. s., Dubnica nad Váhom | |
![]() E-mail: tssgroup@tssgroup.sk Sme distribučná, vývojová a výrobná spoločnosť, ktorá sa zaoberá importom a predajom zabezpečovacích systémov pre objekty, vozidlá a GPS monitoringom. Obchodné aktivity rozvíjame na slovenskom, českom a európskom trhu od roku 2002. Naším ... | |
VEMAX Group s.r.o., Považská Bystrica 5 | |
![]() E-mail: vlado@vemaxgroup.sk Dovozca plachiet na motocykle a automobily rôznych veľkostí. Výborná ochrana proti dažďu, slnku, vtákom... V ponuke aj plachty s logom výrobcu motocykla. Aktuálnu ponuku zašleme mailom, FAXom, alebo poštou na požiadanie. | |
VERKAR - Výroba mini garáží pre motocykle, Bánovce n/Bebravou | |
![]() E-mail: galubo@centrum.sk Výroba mini garáží pre motocykle | |
WWW.MOTOCYKEL.COM, Prievidza | |
![]() E-mail: motocykel@motocykel.com Internetová predajňa pre všetkých motorkárov a motorkárky. Široká ponuka kombinéz, prilieb, rukavíc, čižiem, tuningu, carbonu, náhradných dielov a príslušenstva pre fanúšikov superšportu, turistiky, chopperov a endura. Možnosť výberu ... | |
Združenie POBYS, Považská Bystrica | |
![]() E-mail: svetmotocyklov@pobys.sk Vydáva mesačník Svet motocyklov. | |
ZEROSIX s.r.o, Partizánske | |
![]() E-mail: info@zerosix.sk Ponúkame kompletné služby Motopneuservis , Čístenie motociklov. | |
Zrušené: Mototrend, trenčín | |
![]() E-mail: denicol@mototrend.sk Výhradný dovozca olejov a mazív DENICOL, ktoré su zamerané hlavne na špičkové motocyklové mazanie. Veľkoobchod aj maloobchod. Servis motocyklov (výmena náplní, rovnanie kotúčov, vidlíc....) | |
Zrušené: SOLORACE s.r.o., Partizánske | |
Web stránka: http://www.solorace.sk E-mail: solorace@solorace.sk predaj motocyklov a náhradných dielov Husaberg, Huskvarna a pitbike Champs. prilby Shoei, Alpinestar, Scott, Sette. Servis a diagnostika. |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!