Anketa:
Adresár Moto firiem
Predchádzajúce | 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | Nasledujúce
Zobrazujem firmy 581 až 600 z cekového počtu: 592.
Xtreme4, Pezinok - Grinava | |
Web stránka: http://www.xtreme4.sk E-mail: xtreme4@xtreme4.sk Predaj a servis skútrov motocyklov a štvorkoliek zn. Yuki, KYMCO, LINHAI, Massai, DINLI, e-ton, Yamaha. | |
XXL-LM, Moravský Sv. Ján | |
![]() E-mail: xxl@skdev.sk Stavby a prestavby motocyklov harley-davidson, oblečenie, výroba a predaj dielov pre Vaše moto za bezkonkurenčné ceny... | |
Yamaha Bratislava (TERSUS S.R.O.), Bratislava | |
![]() E-mail: predaj@yamahaba.sk PREDAJ A SERVIS MOTOCYKLOV Yamaha | |
Yamaha Michalovce - Jarek Moto, Michalovce | |
![]() E-mail: kravec@jarek-moto.sk Showroom Yamaha Michalovce firma Jarek Moto a Kaviareň MOTO 66 CAFE. Predaj a servis motocyklov. Oproti cez cestu sa nachádza predajňa oblečenia a doplnkov. | |
YHP dieňa, Bratislava | |
![]() E-mail: hd.hobbydielna@gmail.com Zmyslom našej viacúčelovej dielne je poskytnúť širokej verejnosti možnosť mať dielňu bez nákladov na dielňu. Ten, kto má dielňu si ju musí postaviť, vybaviť a starať sa o ňu. A príde tam len, keď niečo potrebuje. Najskôr býva v ... | |
Združenie POBYS, Považská Bystrica | |
![]() E-mail: svetmotocyklov@pobys.sk Vydáva mesačník Svet motocyklov. | |
ZEROSIX s.r.o, Partizánske | |
![]() E-mail: info@zerosix.sk Ponúkame kompletné služby Motopneuservis , Čístenie motociklov. | |
Zrušené: MOTOS, piestany | |
![]() E-mail: motos@szm.sk Firma Motos sa zaobera tuningom scootrov,predajom doplnkou(sviecky,packy,zrkadla,platnicky,smerovky,rukovatka,oleje,filtre...) + kompletny sortiment nahradych dielou na BABETTU, SIMSON,PIONIER...JAWA MOTOS, Mierová 6, 921 01 Piešťany, Slovakia. tel./fax: ... | |
Zrušené: Mototrend, trenčín | |
![]() E-mail: denicol@mototrend.sk Výhradný dovozca olejov a mazív DENICOL, ktoré su zamerané hlavne na špičkové motocyklové mazanie. Veľkoobchod aj maloobchod. Servis motocyklov (výmena náplní, rovnanie kotúčov, vidlíc....) | |
Zrušené: SOLORACE s.r.o., Partizánske | |
Web stránka: http://www.solorace.sk E-mail: solorace@solorace.sk predaj motocyklov a náhradných dielov Husaberg, Huskvarna a pitbike Champs. prilby Shoei, Alpinestar, Scott, Sette. Servis a diagnostika. | |
Zsolt Kucsora - Pneumont, Kolárovo | |
![]() E-mail: info@pneumatikylacne.sk Pôsobíme na trhu od roku 2004 a v našom internetovom obchode nájdete letné a zimné pneumatiky pre osobné alebo úžitkové automobily. Ponúkame sekciu pre najlacnejšie pneumatiky na Slovensku. | |
Zváranie plastov, Sliač | |
Web stránka: E-mail: banshee5@azet.sk zvarame plasty novou technologiou.vsetky druhy plastov PP,ABS,PA,PE a dalsie. kufre,uchyty,drziaky,kapotaze,blatniky,narazniky a vsetko ostatne co je z plastu.zachranit sa da takmer vsetko. dalej ponukame strojove lestenie lakovanych povrchov.vysoky vystavny ... |
Predchádzajúce | 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!