Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1942 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Šesťdňová 2007

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 32.

18.11.2007 - SMF

Jakeš na trati

18.11.2007 - SMF

Sestdnová 2007 Chille

18.11.2007 - SMF

Sestdnová 2007 Chille

18.11.2007 - SMF

Sestdnová 2007 Chille

16.11.2007 - SMF

Katriňák prvý medzi kaktusmi

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - den 2-3 Zlatko na starte

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - den 2-3 Slovakia young team v cieli II.dna

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - den 2-3 Novosad v depe

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - den 2-3 Novosad na trati

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - den 2-3 Matoska1

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - den 2-3 Matoska

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - den 2-3 Králik v depe

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - den 2-3 Králik na trati

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - den 2-3 Katros na starte

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - den 2-3 Katrinák pred startom

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - den 2-3 Katrinák na trati

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - den 2-3 Dozsa v depe

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - den 2-3 Dozsa na trati

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - den 2-3 Aj takto sa jazdí

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - den 1 - Katros

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - den 1 - Hrehor

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - den 1

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - den 1

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - den 1

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - prebierka

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - prebierka

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - prebierka

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - prebierka

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - prebierka

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - prebierka

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - prebierka

15.11.2007 - SMF

sestdnová 2007 Chille - prebierka

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »