ISSN 1336-6491 | Online: 2131 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - ČZ - tou cez Balkán ČZ 175/487

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

ČZ - tou cez Balkán ČZ 175/487

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 20.

24.02.2015 - miso3skac

Trasa cesty cez Balkán

24.02.2015 - miso3skac

Takto voľne žijú kone v Rumunsku

24.02.2015 - miso3skac

Drevená motorka na vrchole horského prechodu v Rakúsku. Prechod je obávaný lebo sa tam umrelo veľa motorkárov.

24.02.2015 - miso3skac

Zaujmavá budova na brehu Dunaja v Srbsku

24.02.2015 - miso3skac

Zalaminovaná vlajka po 2500 km. Nemám poňatie ako sa to mohlo stať

24.02.2015 - miso3skac

Údiv Slovínského pumpára ..Plinule rozprával po Slovensky.

24.02.2015 - miso3skac

Ohromný most nad riekov Tara v Čiernej Hore a v pozadí Zipline

24.02.2015 - miso3skac

Čezeta pred Dúbrovníkom

24.02.2015 - miso3skac

Pohľad z pódia v Medjugorie

24.02.2015 - miso3skac

Sušenie na rozpálenom asfalte trvalo 15 min

24.02.2015 - miso3skac

Fraktúra spojky

24.02.2015 - miso3skac

Zrejme snímka z Rumunska, usudzujem podľa psa.

24.02.2015 - miso3skac

Bistrica pri Tržiču - Slovinsko

24.02.2015 - miso3skac

Môj odkaz na zastávke v ktorej som sa ubytoval.

24.02.2015 - miso3skac

Krásna príroda - Rumunké Karpaty

24.02.2015 - miso3skac

pobrežie Váhu

24.02.2015 - miso3skac

Plitvické jazerá

24.02.2015 - miso3skac

Zaslúžený oddych na pláži

24.02.2015 - miso3skac

Jadranská magistrála

24.02.2015 - miso3skac

Kaštel novi - Chorvátsko

 

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »