ISSN 1336-6491 | Online: 2139 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Čestrova Tlstá Berta - Yamaha MT01

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Čestrova Tlstá Berta - Yamaha MT01

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 18.

12.10.2012 - ChesterTT

pri západe slnka

12.10.2012 - ChesterTT

Čestrova Tlstá Berta - Yamaha MT01

12.10.2012 - ChesterTT

a nehambí sa ani pri iných kubatúrach

12.10.2012 - ChesterTT

pravidelná 200 km zastávka

12.10.2012 - ChesterTT

da budík

12.10.2012 - ChesterTT

speťák a hydra spojka

12.10.2012 - ChesterTT

detail - budík

12.10.2012 - ChesterTT

Vééčko

12.10.2012 - ChesterTT

plne nastaviteľný podvozok a predné kolo

12.10.2012 - ChesterTT

brzdy z R1

12.10.2012 - ChesterTT

nezabudnime na parkovačky

12.10.2012 - ChesterTT

zadné svetlo. Buď ho miluješ, alebo nenávidíš

12.10.2012 - ChesterTT

a zase pumpa

12.10.2012 - ChesterTT

celá v ohni

12.10.2012 - ChesterTT

zastávka na ceste TT-KK

12.10.2012 - ChesterTT

Čestrova Tlstá Berta - Yamaha MT01

12.10.2012 - ChesterTT

nočný tvor

12.10.2012 - ChesterTT

Masakrova pýcha

 

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »