ISSN 1336-6491 | Online: 2278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Čo jej obuť - Pneumatiky na skúter

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Čo jej obuť - Pneumatiky na skúter

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 39.

28.04.2013 - Vlcko

Avon Viper Stryke

28.04.2013 - Vlcko

Contitwist

28.04.2013 - Vlcko

LB WW

28.04.2013 - Vlcko

04 -LB

28.04.2013 - Vlcko

K62 WW

28.04.2013 - Vlcko

KKS10

28.04.2013 - Vlcko

Dunlop-ScootSmart

28.04.2013 - Vlcko

MSC1

28.04.2013 - Vlcko

Čo jej obuť - Pneumatiky na skúter

28.04.2013 - Vlcko

K38

28.04.2013 - Vlcko

K47

28.04.2013 - Vlcko

K58

28.04.2013 - Vlcko

K59

28.04.2013 - Vlcko

K62

28.04.2013 - Vlcko

K66

28.04.2013 - Vlcko

K77

28.04.2013 - Vlcko

K48

28.04.2013 - Vlcko

K54

28.04.2013 - Vlcko

K61

28.04.2013 - Vlcko

K63

28.04.2013 - Vlcko

K64

28.04.2013 - Vlcko

K72

28.04.2013 - Vlcko

City grip

28.04.2013 - Vlcko

Booper

28.04.2013 - Vlcko

Čo jej obuť - Pneumatiky na skúter

28.04.2013 - Vlcko

M62 Gazelle

28.04.2013 - Vlcko

Power Pure SC

28.04.2013 - Vlcko

Pilot Sport SC Radial

28.04.2013 - Vlcko

ME 7

28.04.2013 - Vlcko

ME5

28.04.2013 - Vlcko

Feelfree

28.04.2013 - Vlcko

Feelfree Wintec

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »