ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Šnyceltúr 2010

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Šnyceltúr 2010

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 20.

03.09.2010 - bezdooo

01 Majt a Janka

03.09.2010 - bezdooo

02 Bezdooo a Zuzka

03.09.2010 - bezdooo

03 Tinka a Cacho pózujú

03.09.2010 - bezdooo

04 Kaprunské alpy

03.09.2010 - bezdooo

05 Kaprunská priehrada

03.09.2010 - bezdooo

06 Jednoducho Alpy

03.09.2010 - bezdooo

07 Krimmelské vodopády

03.09.2010 - bezdooo

08 Majt a Bandit píco

03.09.2010 - bezdooo

09 O sneh nebola núdza

03.09.2010 - bezdooo

10 Alpy su jednoducho nádhera

03.09.2010 - bezdooo

11 Krásne cesty

03.09.2010 - bezdooo

12 Caho nemoze prestat jazdit

03.09.2010 - bezdooo

13 Sylvensteisee

03.09.2010 - bezdooo

14 Výhlad z Orlieho Hniezda

03.09.2010 - bezdooo

15 Orlie Hniezdo

03.09.2010 - bezdooo

16 Cestou dole z Werfenu

03.09.2010 - bezdooo

17 Naše nové motooblecko

03.09.2010 - bezdooo

18 Taxík

03.09.2010 - bezdooo

19 Erzberg

03.09.2010 - bezdooo

20 Ubytovanie pod Grossglocknerom

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »