Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1421 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Odľahčené 20-ky na promenádu

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Odľahčené 20-ky na promenádu

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 19.

11.01.2025 - gilbert

Pionier 20-ka

11.01.2025 - gilbert

batykovaná 20-ka

11.01.2025 - gilbert

príjemný projekt s ponechaním originálneho kormánu

11.01.2025 - gilbert

prestavba sa približuje kategórii CCC

11.01.2025 - gilbert

kompletná prestavba na Cruiser-Roadster

11.01.2025 - gilbert

prestavba Custom-Cruiser s maximalisticky poňatým kormánom

11.01.2025 - gilbert

prestavba s nekonečne dlhou zadnou vidlicou Long-Custom

11.01.2025 - gilbert

prestavba chopper so zachovaným originálnym kormánom

11.01.2025 - gilbert

promenádny Custom s kývačkovou nádržou

11.01.2025 - gilbert

mierne rozšírené riadidlá  a farebné foto, no bez výfuku

11.01.2025 - gilbert

Custom z prava

11.01.2025 - gilbert

Custom s predĺženou zadnou vidlicou a zníženým sedlom z prava

11.01.2025 - gilbert

Custom z prava

11.01.2025 - gilbert

Cruiser-Roadster v novom prevedení so širším kormánom

11.01.2025 - gilbert

Cruiser-Roadster z ľava

11.01.2025 - gilbert

Cruise-Roadster z prava

11.01.2025 - gilbert

Chopper s predĺženou prednou vidlicou

11.01.2025 - gilbert

čím dlhšia, tým lepšia

11.01.2025 - gilbert

pohľad na impozantné riadidlá

 

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »