ISSN 1336-6491 | Online: 2237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Supermoto 7. - 8. septembra 2002, časť II.

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Supermoto 7. - 8. septembra 2002, časť II.

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 65.

13.03.2023 - gilbert

zahraničné zázemie značky KTM

13.03.2023 - gilbert

takmer domáce zázemie značky KTM (CZ)

13.03.2023 - gilbert

Javorka Štefan -KTM 201

13.03.2023 - gilbert

Svitok Boris Kawasaki 80  446

13.03.2023 - gilbert

Fuchs Erich Yamaha 266

13.03.2023 - gilbert

Melden Werner KTM -0-.

13.03.2023 - gilbert

Suveg Slavo KTM 922

13.03.2023 - gilbert

Javorka Štefan KTM 201

13.03.2023 - gilbert

Svitok Boris Kawasaki 80 446

13.03.2023 - gilbert

Schlomicher Tobias KTM 204.

13.03.2023 - gilbert

Fábry Stanislav skúter Yamaha

13.03.2023 - gilbert

Krajči Ivan KTM 140

13.03.2023 - gilbert

Krivka Markus KTM 113

13.03.2023 - gilbert

Repa Roman KTM 232

13.03.2023 - gilbert

Weishaupl Albert KTM 296.

13.03.2023 - gilbert

Bauer Edi KTM 353

13.03.2023 - gilbert

Bauer Edi KTM 353

13.03.2023 - gilbert

Solik Michal VOR 165

13.03.2023 - gilbert

súboj Helmut Krivka 150 Honda a Slavo Suveg 922 KTM

13.03.2023 - gilbert

Suveg Slavo KTM 922  Repa Roman KTM 232

13.03.2023 - gilbert

Krajčovič Vincent KTM 126.

13.03.2023 - gilbert

Krajči Ivan KTM 140

13.03.2023 - gilbert

Svitok Boris Kawasaki 80 446

13.03.2023 - gilbert

Katriňák Jaroslav VOR 307

13.03.2023 - gilbert

Kováč Tibor KTM 116

13.03.2023 - gilbert

Žubor Radomír KTM 368

13.03.2023 - gilbert

na dolnej terase

13.03.2023 - gilbert

Lahr Franz 70

13.03.2023 - gilbert

foto 22 Javorka Štefan KTM 201 stíhaný Žuborom R KTM 368

13.03.2023 - gilbert

dolný úsek trate do kopca na hornú terasu

13.03.2023 - gilbert

súboj Krajčovič Vincent KTM 126 a Just Ernst Kawasaki 269

13.03.2023 - gilbert

súboj tréningových jazdcov z Rakúska

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »