Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2354 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - 2-taktná Ukrajina a 125-kové Rumunsko, konečne Adventure prázdniny!

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

2-taktná Ukrajina a 125-kové Rumunsko, konečne Adventure prázdniny!

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 33.

21.10.2010 - zeON

Keď som to fotil stál som v ohnisku

21.10.2010 - zeON

O dva dni neskôr z toho kvapkal čerstvý asfalt

21.10.2010 - zeON

A toto sa stalo rovno pred pneuservisom

21.10.2010 - zeON

Toto by asi Tuareg neprebrodil

21.10.2010 - zeON

Hypermarket

21.10.2010 - zeON

Zelená Ukrajina

21.10.2010 - zeON

Cieľ prvého dňa

21.10.2010 - zeON

Bivak

21.10.2010 - zeON

Touratech sušiče

21.10.2010 - zeON

Ťažké stroje

21.10.2010 - zeON

Sprcha po ceste

21.10.2010 - zeON

Motoumývarka

21.10.2010 - zeON

Pod vrchom Petros

21.10.2010 - zeON

Takto sa správne oddychuje

21.10.2010 - zeON

Zdevastivaný pohľad, ej keby to tak malo predný náhon

21.10.2010 - zeON

A ďalej to Tuareg nepotiahol

21.10.2010 - zeON

Zlez z cesty a hneď si nájdeš svoj Hilton

21.10.2010 - zeON

Výhľad z "okna"

21.10.2010 - zeON

Koniec dňa

21.10.2010 - zeON

Balansovník

21.10.2010 - zeON

Nad rumunskou Domašou

21.10.2010 - zeON

Nutné vidieť naživo

21.10.2010 - zeON

Soľná baňa

21.10.2010 - zeON

Dobeh pred samospúšť

21.10.2010 - zeON

Ešte netuší, že dnes bude mať v zadku takmer tisíc kilometrov

21.10.2010 - zeON

Brodil jeden...

21.10.2010 - zeON

a brodil i druhý

21.10.2010 - zeON

Originál Rumunsko

21.10.2010 - zeON

Tuareg dobývateľ

21.10.2010 - zeON

Jasne mi dali najavo čo si myslia o fotení

21.10.2010 - zeON

Jazierko na vrchu Fagarasu

21.10.2010 - zeON

Na konci (vrchole) výletu

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »