ISSN 1336-6491 | Online: 2111 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - 3000 km v sedle Hondy XL 700 V Transalp na Rally Central Europe

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

3000 km v sedle Hondy XL 700 V Transalp na Rally Central Europe

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 33.

06.06.2008 - Awia

VIDEO Pozri si video
Honda XL700V TransAlp

06.06.2008 - Cacao

Honda XL700V Transalp - Vezsprém

06.06.2008 - Cacao

Honda XL700V Transalp

06.06.2008 - Awia

Honda XL700V TransAlp

06.06.2008 - Cacao

Honda XL700V Transalp - Vezsprém
Honda XL700V Transalp - Vezsprém

06.06.2008 - Cacao

Honda XL700V Transalp - Vezsprém
Honda XL700V Transalp - Vezsprém

06.06.2008 - Cacao

Honda XL700V Transalp

06.06.2008 - Cacao

 BMW F800GS vs. Honda XL700V Transalp
BMW F800GS vs. Honda XL700V Transalp

06.06.2008 - Cacao

Honda XL700V Transalp - v centre Budapešti v pätách Jara Katriňáka

06.06.2008 - Cacao

 BMW F800GS vs. Honda XL700V Transalp

06.06.2008 - Cacao

Honda XL700V Transalp - Vezsprém

06.06.2008 - Awia

Honda XL700V TransAlp - Rumunsko

06.06.2008 - Cacao

Honda XL700V Transalp - Vezsprém

06.06.2008 - Cacao

Honda XL700V Transalp - Vezsprém

06.06.2008 - Cacao

Honda XL700V Transalp - Vezsprém

06.06.2008 - Cacao

Honda XL700V Transalp - Vezsprém

06.06.2008 - Cacao

 BMW F800GS vs. Honda XL700V Transalp

06.06.2008 - Cacao

 BMW F800GS vs. Honda XL700V Transalp

06.06.2008 - Cacao

 BMW F800GS vs. Honda XL700V Transalp

06.06.2008 - Cacao

 BMW F800GS vs. Honda XL700V Transalp

06.06.2008 - Cacao

 BMW F800GS vs. Honda XL700V Transalp

06.06.2008 - Awia

Jarda Šíma a Tomáš Hajduch (Awia) - dva Tranalpy sa stretli na Rally CE. Jardov Transalp má za sebou už aj cestu do Dakaru

06.06.2008 - Cacao

Honda XL700V Transalp - Vezsprém

06.06.2008 - Awia

Honda XL700V TransAlp

06.06.2008 - Cacao

 BMW F800GS vs. Honda XL700V Transalp

06.06.2008 - Cacao

Honda XL700V Transalp - Vezsprém

06.06.2008 - Cacao

Honda XL700V Transalp - Vezsprém

06.06.2008 - Cacao

Honda XL700V Transalp - Vezsprém

06.06.2008 - Cacao

Honda XL700V Transalp - Vezsprém

06.06.2008 - Cacao

Honda XL700V Transalp - Vezsprém

06.06.2008 - Cacao

Honda XL700V Transalp

06.06.2008 - Cacao

Honda XL700V Transalp na brzde

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »