ISSN 1336-6491 | Online: 2278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - 5.000 km okolo Ománu - druhá časť

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

5.000 km okolo Ománu - druhá časť

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 63.

29.01.2015 - matus

Tak dnes prvá veľká skúška - Wahiba. Veľmi ľahko rozpoznateľná aj zo satelitu.

29.01.2015 - matus

Toto je brána do Wahiby, tu začína ďalšie dobrodružstvo.

29.01.2015 - matus

Toto ma čakalo hneď za výjazdom. No chuťovka na zahriatie.

29.01.2015 - matus

Rišovi tečie benzín z predratej externej nádrže. Vľavo v tmavom náš guide. Úplne vľavo vo svetlom je beduín pasúci kozy.

29.01.2015 - matus

Tu sú jeho kozy. A auto, lebo na ťavách sa už jazdí asi len kvôli turistom.

29.01.2015 - matus

Motorky tu dostali pekne zabrať. Vyváľali sme sa viac krát. Piesok vyklepávam dodnes.

29.01.2015 - matus

Wahiba je populárne turistické miesto a je v nej nespočetne veľa vyjazdených stôp.

29.01.2015 - matus

Nie je tam úplne sucho. Neviem, či tam niekedy prší, ale takýchto zelených trsov trávy tam bolo dosť.

29.01.2015 - matus

V mäkkom piesku je aspoň jednoduché parkovať. Stačí sa trocha zahrabať a netreba ani stojan.

29.01.2015 - matus

Pri zhruba 70tke si motorka sama drží stopu a dá sa oddychovať. Práve takéto úseky sú však nepríjemné, lebo zadné koleso si občas vyberie iný smer ako predné.

29.01.2015 - matus

Oddychujeme a tiene sa predlžujú....

29.01.2015 - matus

Začalo sa stmievať a my sme boli na čoraz užšej ceste.

29.01.2015 - matus

Až padla úplná tma. Tu sa guide rozhodol, že ide pohľadať cestu - a my čakáme.

29.01.2015 - matus

Spanie v chatrči...pardón, v predajni suvenírov.

29.01.2015 - matus

U beduínov na raňajkách.

29.01.2015 - matus

Čerpacia stanica...

29.01.2015 - matus

...na ktorej veselo tankujeme.

29.01.2015 - matus

Ranný pohľad z našej chatrče.

29.01.2015 - matus

Napriek extrémnym podmienkam nám motorky fungovali úplne bezchybne. To my sme po včerajšku cítili kosti :-)

29.01.2015 - matus

Deti domácich. V pozadí pumpa a náš hotel.

29.01.2015 - matus

Na druhý deň bola cesta vo Wahibe podobná ako včera, aj keď zväčša trocha rýchlejšia. Potom sme ale došli ku veľkému finále - priestor sa na obrovských dunách otvoril do šírky a my sme dali plyn na zarážku. Bolo to fascinujúce.

29.01.2015 - matus

Wahibu máme úspešne za sebou a pokračujeme na ostrov Masirah. Púšť je mocná a z nejakého asfaltu si hlavu nerobí.

29.01.2015 - matus

Vicky diskutoval s Ománcom počas plavby na Masirah a vytiahol z neho cenné informácie - kde sa dobre najesť.

29.01.2015 - matus

Emancipovaná mama nám vyložila dievča na motorku a fotila si ju s mobilom. Z auta vôbec nevystúpila, ale bola slušná.

29.01.2015 - matus

Známy vrak lode na Masirahu.

29.01.2015 - matus

A fotogenická pláž. Taktiež na Masirah chodia obrovské korytnačky znášať vajcia.

29.01.2015 - matus

Po krátkom oddychu na Masirahu pokračujeme v ceste na juh.

29.01.2015 - matus

Po prvý krát rozkladáme tábor ešte za svetla....

29.01.2015 - matus

...a rovno na krásnom mieste - v záhrade kameňov.

29.01.2015 - matus

V pozadí je mesto Duqm.

29.01.2015 - matus

Zvláštne tvary kameňov vznikli zvetraním vápencových a pieskovcových skál.

29.01.2015 - matus

Pre bližši popis pozri bod záujmu: Rock Garden.

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »