Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Ako namontovať tlmič riadenia na XT660Z Tenere

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Ako namontovať tlmič riadenia na XT660Z Tenere

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 22.

18.01.2016 - Asfalt

montáž upravených držiakov riadidiel

18.01.2016 - Asfalt

Držiak tlmiča riadenia

18.01.2016 - Asfalt

podložka pod tlmič riadenia

18.01.2016 - Asfalt

držiak pinu tlmiča riadenia

18.01.2016 - Asfalt

pin tlmiča riadenia

18.01.2016 - Asfalt

skrutka držiaka pinu tlmiča riadenia 1

18.01.2016 - Asfalt

skrutka držiaka pinu tlmiča riadenia 2

18.01.2016 - Asfalt

skrutky držiaka tlmiča riadenia:

18.01.2016 - Asfalt

skrutky pinu tlmiča riadenia

18.01.2016 - Asfalt

zvýšenie riadidiel

18.01.2016 - Asfalt

upravené držiaky riadidiel

18.01.2016 - Asfalt

upravený kryt spínacej skrinky

18.01.2016 - Asfalt

skrutky spínacej skrinky

18.01.2016 - Asfalt

diery do skrutiek spínacej skrinky

18.01.2016 - Asfalt

vyťahovák

18.01.2016 - Asfalt

montáž skrutiek držiaka pinu tlmiča riadenia 1

18.01.2016 - Asfalt

montáž upraveného krytu spínačky

18.01.2016 - Asfalt

spojenie tlmiča riadenia s držiakom

18.01.2016 - Asfalt

montáž tlmiča riadenia na okulár

18.01.2016 - Asfalt

montáž riadidiel

18.01.2016 - Asfalt

zmontovanie pinu a jeho držiaka

18.01.2016 - Asfalt

montáž pinu

 

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »