ISSN 1336-6491 | Online: 2685 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Ako sa dá ísť cez Švajčiarsko do Chorvátska 2011

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Ako sa dá ísť cez Švajčiarsko do Chorvátska 2011

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 24.

30.09.2012 - Brco928

bavorský les

30.09.2012 - Brco928

penzión

30.09.2012 - Brco928

alpenstrasse

30.09.2012 - Brco928

Lichtenstein

30.09.2012 - Brco928

Schweiz

30.09.2012 - Brco928

 Ideálne počasie

30.09.2012 - Brco928

 Ideálna zákruta

30.09.2012 - Brco928

 Fluelapass

30.09.2012 - Brco928

 niekde za Fluelapassom

30.09.2012 - Brco928

 Na vrchole Stelvia

30.09.2012 - Brco928

 prvý pohľad na druhú stranu

30.09.2012 - Brco928

 každému motorkárovi známe zákruty

30.09.2012 - Brco928

 večer pri Lago di Garda

30.09.2012 - Brco928

 ráno v kempe

30.09.2012 - Brco928

 ráno na Lago di Garda

30.09.2012 - Brco928

 passo Fugazze a Dolomity

30.09.2012 - Brco928

 Vinišče pohľad z apartmánu

30.09.2012 - Brco928

 východ slnka nad Splitom

30.09.2012 - Brco928

 ranný opar pred Bosnou

30.09.2012 - Brco928

 veľké jazero v Bosne

30.09.2012 - Brco928

 mesto Jajce

30.09.2012 - Brco928

 kaskády v meste

30.09.2012 - Brco928

 kaskády v parku

30.09.2012 - Brco928

 pozostatky vojny

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »