ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Alpské sedlá 2011

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Alpské sedlá 2011

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 44.

09.10.2011 - vietorr

Jaufenpass posledne lúče a 690 km na motorke

09.10.2011 - vietorr

Ráno v kempe v Saltusio

09.10.2011 - vietorr

Cesta na Timmelsjoch v mrakoch

09.10.2011 - vietorr

Rakúska strana Timmelsjochu

09.10.2011 - vietorr

Ľadovce nad Stelviom

09.10.2011 - vietorr

Ľadovce sú na dosah ruky...

09.10.2011 - vietorr

Južná rampa Stelvia

09.10.2011 - vietorr

Cestou do Bormia

09.10.2011 - vietorr

Tesne pred Passom di Gavia

09.10.2011 - vietorr

Gavia - pikolo na osvieženie

09.10.2011 - vietorr

Dramatická situácia po daždi. Alebo pred dažďom

09.10.2011 - vietorr

Jablková krajna - pri meste Fondo

09.10.2011 - vietorr

Diela talianskych a japonských pracantov

09.10.2011 - vietorr

Cesta do Canazei

09.10.2011 - vietorr

Mestečko Corvara - nad nim skupina Sassonger

09.10.2011 - vietorr

Cestou na Passo di Gardena

09.10.2011 - vietorr

Dolina za Passom di Gardena

09.10.2011 - vietorr

Slnko a Mraky ala Dolomiti

09.10.2011 - vietorr

Passo di Sella - miestny borci

09.10.2011 - vietorr

Skupina Marmolada

09.10.2011 - vietorr

Lago di Fedaia

09.10.2011 - vietorr

Kde je tá pozovňa colníkov

09.10.2011 - vietorr

Ako sa zastavuje čas

09.10.2011 - vietorr

Po lyžvačke sa okúpať a dobrú noc...

09.10.2011 - vietorr

Ľadovec Marmolady

09.10.2011 - vietorr

Passo di Giau

09.10.2011 - vietorr

Najpreplnenejšie sedlo v Dolomitoch - Passo Falzarego

09.10.2011 - vietorr

Valpalora - v pozadí Marmolada

09.10.2011 - vietorr

Valpalora

09.10.2011 - vietorr

Passo di Falzarego

09.10.2011 - vietorr

Lago di Misurina

09.10.2011 - vietorr

Parkovisko pod Tre Cime

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »