ISSN 1336-6491 | Online: 2278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Alpy 2010 – hľadanie šotoliniek

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Alpy 2010 – hľadanie šotoliniek

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 55.

31.07.2010 - vicky

Prekvapivý Sölkpass

31.07.2010 - vicky

Krútiaca sa Nockalmstrasse

31.07.2010 - vicky

Großglockner a jeho špinavý ľadovec

31.07.2010 - vicky

Na zjazde z Franc-Jozefs Höhe

31.07.2010 - vicky

Najvyšší bod vpravo hore je Edelweiß-Spitze

31.07.2010 - vicky

06-

31.07.2010 - vicky

Nemohol som si pomôcť

31.07.2010 - vicky

K Zollnersee-Hütte sme museli otvárať a zatvárať veľa dobytčích brán, ale taký je tam zvyk a je to legálne - čo ma teda prekvapilo, lebo v Rakúsku sú šotolinky problém.

31.07.2010 - vicky

Traverza od Zollnersee-Hütte - nad obcou dole sme výškovo 1.100m

31.07.2010 - vicky

Zjazd zo Zollnersee-Hütte

31.07.2010 - vicky

Naßfeld pass z Talianskej strany-teda Passo di Pramollo

31.07.2010 - vicky

Vraciame sa z Passo del Cason di Lanza - časť je s výhľadmi...

31.07.2010 - vicky

...a časť je v lese

31.07.2010 - vicky

Večerná pohodka

31.07.2010 - vicky

Výjazd na Monte Paularo

31.07.2010 - vicky

Jednoducho nádhera

31.07.2010 - vicky

Treba niečo dodať

31.07.2010 - vicky

Na horizonte Vicky

31.07.2010 - vicky

Túto si asi zarámujem

31.07.2010 - vicky

Jediný oplotený úsek

31.07.2010 - vicky

Ja sa na to neviem vynadívať

31.07.2010 - vicky

Za jazerom sa týči Monte Paularo

31.07.2010 - vicky

Klesanie z Monte Zoncolan - v strede obrázka je na zemi namaľované- Trenčín, Tr. Teplice

31.07.2010 - vicky

Veža v Prato. Fakt je šikmá!

31.07.2010 - vicky

Na ceste do Santo Stefano di Cadore

31.07.2010 - vicky

Raj na zemi

31.07.2010 - vicky

Aká voda musela doniesť také skaly

31.07.2010 - vicky

Ideálne prostredie pre naše autobusy

31.07.2010 - vicky

Pozri na GPS a vieš čo bude na Čalšej fotke

31.07.2010 - vicky

Dali sme si to 2 krát

31.07.2010 - vicky

Zjazd ku Lago di Sauris

31.07.2010 - vicky

Spojnica medzi tunelom a starou cestou

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »