ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Amerika 2016... brm brm...

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Amerika 2016... brm brm...

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 95.

20.01.2017 - duggo

USS Midway, zákutie.

20.01.2017 - duggo

IMG_3995

20.01.2017 - duggo

Denis so synom

20.01.2017 - duggo

San Diego

20.01.2017 - duggo

V pozadí lietadlové lode.

20.01.2017 - duggo

Europska Navara na porovnanie pri Americkych pickapoch.

20.01.2017 - duggo

Pri Mexickych hraniciach.

20.01.2017 - duggo

Široké cesty

20.01.2017 - duggo

Noclah

20.01.2017 - duggo

medzi domácimi

20.01.2017 - duggo

Cesta okolo jazera.

20.01.2017 - duggo

Všetko som to fotil za jazdy, zastaviť niekomu pred domom a len tak fotiť som si netrúfol. Pútal som dosť pozornosť.

20.01.2017 - duggo

medzi domácimi

20.01.2017 - duggo

Verejné toalety a sprchy v strede púšte.

20.01.2017 - duggo

Karavan

20.01.2017 - duggo

Anjelik ma strážil

20.01.2017 - duggo

IMG_4161

20.01.2017 - duggo

Vlak

20.01.2017 - duggo

IMG_4463

20.01.2017 - duggo

Z hotela rieka Colorado.

20.01.2017 - duggo

IMG_4530

20.01.2017 - duggo

Mestečko pri Golfovom rezote, išiel som kúpit pivo.

20.01.2017 - duggo

Golfový rezort.

20.01.2017 - duggo

Uytko

20.01.2017 - duggo

Krajina

20.01.2017 - duggo

IMG_4120

20.01.2017 - duggo

žijeme len raz

20.01.2017 - duggo

V pozadi Palm Springs.

20.01.2017 - duggo

Domáci

20.01.2017 - duggo

Jednosmerka v Palm Springs

20.01.2017 - duggo

v Palm Springs

20.01.2017 - duggo

noclah Palm Springs

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »