Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1707 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31321
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18369)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12952)

Video-Foto Galéria - Cassovia Retro 2004

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Cassovia Retro 2004

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 9.

25.02.2004 - Harly

ESO 500 motocross, rok výroby 1959, štvortaktný jednoválec OHC, chladený vzduchom,
vŕtanie x zdvih: 80x99
max.výkon: 40k/7500 ot/min
počet rýchlostí: 4

25.02.2004 - Harly

ČZ - MTX 250, rok výroby 86
dvojtaktný jednoválec, chladený vodou
max.výkon: 40k/8200 ot/min
počet rýchlostí: 5

25.02.2004 - Harly

ČZ - MTX 125, rok výroby 1983 dvojtaktný jednovalec, chladený vzduchom 
vŕtanie x zdvih: 55x52
max.výkon: 28k/10200 ot/min
počet rýchlostí: 6

25.02.2004 - Harly

Kreidler 50
rok výroby 1975
dvojtaktný jednovalec chladený vodou
vŕtanie x zdvih: 40x39,7
max.výkon: 20k/16000 ot/min
počet rýchlostí: 6

25.02.2004 - Harly

Jawa 500 OHC typ 02
rok výroby 1956
štvortaktný dvojvalec OHC chladený vzduchom
vŕtanie x zdvih: 65x73,6
max.výkon: 28k/6000 ot/min
počet rýchlotí: 4

25.02.2004 - Harly

Jawa 350 Junior
rok výroby 1967
dvojtaktný jednovalec chladený vzduchom
vŕtane x zdvih. 80x69
max.výkon: 35k/7200 ot/min
počet rýchlostí: 5

25.02.2004 - Harly

Benelli 500 Quattro
rok výroby 1973
štvortaktný štvorvalec OHC chladený vzduchom
vŕtanie x zdvih: 58x53,4
max.výkon: 52k/8900 ot/min
počet rýchlostí: 5

25.02.2004 - Harly

Jawa 350 Bizon typ 633
rok výroby 1971
dvojtaktný dvojvalec chladený vzduchom
vŕtanie x zdvih: 58x65
max.výkon: 22k/5000 ot/min
počet rýchlostí: 4

25.02.2004 - Harly

Jawa 500 OHC typ 00
rok výroby 1956
štvortaktný dvojvalec OHC chladený vzduchom
vŕtanie x zdvih: 65x73,6
max.výkon:26k/5500 ot/min
počet rýchlostí: 4

 

Ostatné Galérie
Kawasaki Good Times Tour

yamaha_tour-side-05-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »