Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Cesta do raja na sedadle s výhľadom do Albánska

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Cesta do raja na sedadle s výhľadom do Albánska

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 72.

10.10.2014 - marekxxx

motel palma

10.10.2014 - marekxxx

 parkovanie ako vzdy az vnutri

10.10.2014 - marekxxx

  Modracko jazero

10.10.2014 - marekxxx

 velka vodna priehrada pri Modrackom jazere obec prokosovici

10.10.2014 - marekxxx

 cesta na Hani Pijesak R467 pri Zavidovici

10.10.2014 - marekxxx

 most cez rieku Krivaja cesta R467

10.10.2014 - marekxxx

most pre pesich cez rieku Smrsnica

10.10.2014 - marekxxx

Duggo to hned skusa

10.10.2014 - marekxxx

cesta R467 obedujeme

10.10.2014 - marekxxx

 rieka Drina

10.10.2014 - marekxxx

rieka Drina

10.10.2014 - marekxxx

 rieka Drina

10.10.2014 - marekxxx

rieka Drina

10.10.2014 - marekxxx

 raftersky kemp pred hraniciou Scepan Polje

10.10.2014 - marekxxx

 pohlad na Drinu a dalsi kemp

10.10.2014 - marekxxx

 most cez Drinu kusok pred Scepan Polje prechodom

10.10.2014 - marekxxx

 Durmitor zima a prsi

10.10.2014 - marekxxx

 navsteva kaviarne v Durmitore

10.10.2014 - marekxxx

Duggo si vychutnava vecerny vyhlad na zapad slnka v hoteli v Kopliku

10.10.2014 - marekxxx

novy hotel Holiday v Kopliku

10.10.2014 - marekxxx

 cesta do Theth pohorie Q.E. Thores

10.10.2014 - marekxxx

blizko najvyssieho bodu Q.E.Thores

10.10.2014 - marekxxx

koryto riecky v Quender Theth s pohladom na Prekliatie

10.10.2014 - marekxxx

 stretnutie s Poliakmi z africatwin klubu blizko rieky Lumi i Thetit

10.10.2014 - marekxxx

vyhlad na severnu cast albanskych alp smerom k Montenegro vrch Jezerce - Quafe Valbones

10.10.2014 - marekxxx

 krasna sotolina veduca k dedinke Theth

10.10.2014 - marekxxx

 vyhlad na severnu cast Ujevjerra Grunasit

10.10.2014 - marekxxx

 cesta smer Nderlysaj

10.10.2014 - marekxxx

 koryto rieky Shales pri osade Nicaj tu treba ist dalej popri rieke nie cez

10.10.2014 - marekxxx

 maly brod pri osade Dednika

10.10.2014 - marekxxx

 most cez Shales pre pesich

10.10.2014 - marekxxx

koryto rieky Shales pri odbocke na Vuksanaj

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »