ISSN 1336-6491 | Online: 2685 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Cesta okolo Slovenska a možno len výlet plný zážitkov

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Cesta okolo Slovenska a možno len výlet plný zážitkov

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 29.

01.09.2009 - zeON

Úhorná

01.09.2009 - zeON

Ďoďo

01.09.2009 - zeON

Monster Adventure

01.09.2009 - zeON

Krásna Hôrka

01.09.2009 - zeON

niekde

01.09.2009 - zeON

štrková cestička

01.09.2009 - zeON

Ďoďo ostal dole

01.09.2009 - zeON

pred Radošinou

01.09.2009 - zeON

pred Radošinou

01.09.2009 - zeON

Ducati

01.09.2009 - zeON

Ja a môj kamión

01.09.2009 - zeON

brno

01.09.2009 - zeON

brno

01.09.2009 - zeON

Tanec Slnka

01.09.2009 - zeON

Tanec Slnka

01.09.2009 - zeON

pri trati

01.09.2009 - zeON

brno

01.09.2009 - zeON

brno

01.09.2009 - zeON

Dubník - ráno na motozraze

01.09.2009 - zeON

hrad Beckov

01.09.2009 - zeON

pred Vychylovkou

01.09.2009 - zeON

Kysuce

01.09.2009 - zeON

Vychylovka

01.09.2009 - zeON

Vychylovka

01.09.2009 - zeON

vodná nádrž Orava

01.09.2009 - zeON

Huty

01.09.2009 - zeON

Liptovská Mara

01.09.2009 - zeON

Vysoké Tatry

01.09.2009 - zeON

sem sme zablúdili

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »