ISSN 1336-6491 | Online: 2029 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Cestovaním prispiesť k dobrej veci alias Adventure For Life Scotland to Sicily 2016

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Cestovaním prispiesť k dobrej veci alias Adventure For Life Scotland to Sicily 2016

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 16.

14.07.2016 - Siso1

Príprava Transalpa

14.07.2016 - Siso1

John O'Groats - štartovací bod, Škótsko

14.07.2016 - Siso1

Gorila náš talisman

14.07.2016 - Siso1

Dunnottar Hrad v Škotsku

14.07.2016 - Siso1

Glenmorangie whisky destilerka

14.07.2016 - Siso1

Aberdeen Angus hovadzi steak

14.07.2016 - Siso1

Pojazdili sme aj Isle of Man

14.07.2016 - Siso1

Momentka

14.07.2016 - Siso1

Nadherny to ostrov Muza

14.07.2016 - Siso1

Joey Dunlop pamatnik

14.07.2016 - Siso1

Douglas museum

14.07.2016 - Siso1

Aj sme pojazdili vysokohorske passy v Lake District

14.07.2016 - Siso1

Nie je nad miestne pochutky

14.07.2016 - Siso1

Dedinka Cheddar v Somersete

14.07.2016 - Siso1

Najoblubenejsi Cider

14.07.2016 - Siso1

Lands End Cornwall

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »