ISSN 1336-6491 | Online: 2237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 2

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 2

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 33.

06.12.2012 - Cacao

 trojvalcová Laverda, kývačka sa mi zdá máličko pridlhá

06.12.2012 - Cacao

 trojvalcová Laverda, kývačka sa mi zdá máličko pridlhá

06.12.2012 - Cacao

 trojvalcová Laverda, kývačka sa mi zdá máličko pridlhá

06.12.2012 - Cacao

 trojvalcová Laverda, kývačka sa mi zdá máličko pridlhá

06.12.2012 - Cacao

 kawa s kývačkou z Moto Morini

06.12.2012 - Cacao

 kawa s kývačkou z Moto Morini

06.12.2012 - Cacao

 krásavec od Moto Guzzi

06.12.2012 - Cacao

 Kawasaki ZR 7 - rovnaký základ ako pri mojom Café Racerovi

06.12.2012 - Cacao

 W 650 po odtučŐovačke

06.12.2012 - Cacao

 snehovobielo -červená kombinácia Dukatky s inovovanými závesmi

06.12.2012 - Cacao

 Honda  café racer postavený na motardových kolesách.

06.12.2012 - Cacao

 Honda  café racer postavený na motardových kolesách

06.12.2012 - Cacao

 Názorný príklad ako znalci dodržujú príkaz "nedotýkajte sa!"

06.12.2012 - Cacao

 čistá stavba Moto Guzzi  na kolesách širokých ako z Pioniera s nečakaným vyústením výfuku

06.12.2012 - Cacao

 čistá stavba Moto Guzzi  na kolesách širokých ako z Pioniera s nečakaným vyústením výfuku

06.12.2012 - Cacao

 Guziny sú na prestavby pomerne obľúbené

06.12.2012 - Cacao

 táto MG sa mi ako cefé racer páčila najviacej

06.12.2012 - Cacao

 jednoduchý vzducháč z Yamahy XT sa často objavuje v rôznych variáciách, tu v celku nerušivo

06.12.2012 - Cacao

 tu je to všetko o poznanie tvrdšie

06.12.2012 - Cacao

 tento MZ Scorpion v skutočnosti vyzeral horšie ako na fotke - v "strede" motorky trčalo veľa káblov, baterka a pod.

06.12.2012 - Cacao

 asi najkrajšia stavba okolo motora z Yamahy

06.12.2012 - Cacao

 veľmi štýlová stavba - vozili ste sa niekto na takýchto pneumatikách

06.12.2012 - Cacao

  veľmi štýlová stavba - vozili ste sa niekto na takýchto pneumatikách

06.12.2012 - Cacao

 môj sen z r 1982 Yamaha RD môže skončiť po dvadsiatich rokoch so suchou spojkou  tak ako ja s vysušenými kolenami - pri café raceroch

06.12.2012 - Cacao

  iná YPVS-ka  na 18-kových kolesách sa štýlovou nádobkou na olej

06.12.2012 - Cacao

 iná YPVS-ka  na 18-kových kolesách sa štýlovou nádobkou na olej

06.12.2012 - Cacao

  krásny Victory café racer s výfukovými zvodmi, ktoré nepotrebujú komentár

06.12.2012 - Cacao

 krásny Victory café racer s výfukovými zvodmi, ktoré nepotrebujú komentár

06.12.2012 - Cacao

  asi najmodernejší  (a aj najkrajší) zástupca tejto triedy na výstave

06.12.2012 - Cacao

 asi najmodernejší  (a aj najkrajší) zástupca tejto triedy na výstave

06.12.2012 - Cacao

 zabudnúť nesmieme ani na hviezdu zo zrazu triumphistov Tridays od Free Spiritu s centrálom vpredu

06.12.2012 - Cacao

 MG café racer s kompresorom

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »