ISSN 1336-6491 | Online: 1778 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Dakar „Výzva pre tých čo idú, sen pre tých ktorí ostali za“ Ročník 1978/79

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dakar „Výzva pre tých čo idú, sen pre tých ktorí ostali za“ Ročník 1978/79

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 22.

30.06.2009 - zeON

BMW 800 GS - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

BMW R 65 - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

Guzzi 500 TT - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

Honda 125 XL - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

Honda 250 xls - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

MZ 250 - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

Suzuki 370 SP - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

Yamaha XT500 - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

Yamaha XT500 - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

Yamaha XT 500 - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

Martine de Cortanze prvá žena v cieli - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

Cyril Neveu, Yamaha XT500 víťaz - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

Citroen GS - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

Citroen - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

Fiat Campagnolia - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

Lada Niva - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

Land Rover - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

Mercedes Unimog - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

Mercedes - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

Pinzgrauer 6x6 - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

Toyota - Dakar 1979

30.06.2009 - zeON

UNIC - Dakar 1979

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »