ISSN 1336-6491 | Online: 1778 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Dakar 2014 – 7. etapa - Salta - Uyuni - Štefan Svitko mal problémy, Jakeš 16-ty v etape

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dakar 2014 – 7. etapa - Salta - Uyuni - Štefan Svitko mal problémy, Jakeš 16-ty v etape

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 34.

12.01.2014 - Štefan Svitko fanklub

Dakar 2014 - Štefan Svitko ráno na štarte do maratónskej 7. etapy.

12.01.2014 - SMF

Dakar 2014 - privítanie jazdcov v Bolívii - Joan Barreda Bort

12.01.2014 - Speedbrain

Dakar 2014 - 7. etapa
Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - Speedbrain

Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - Speedbrain

Dakar 2014 - 7. etapa
Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - Speedbrain

Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - Speedbrain

Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - Speedbrain

Dakar 2014 - 7. etapa
Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - Honda HRC Team

Dakar 2014 - 7. etapa - Joan Barreda Bort

12.01.2014 - Honda HRC Team

Dakar 2014 - 7. etapa - Joan Barreda Bort

12.01.2014 - Honda HRC Team

Dakar 2014 - 7. etapa - Pizzolito

12.01.2014 - Honda HRC Team

Dakar 2014 - 7. etapa - Helder Rodrigues

12.01.2014 - Honda HRC Team

Dakar 2014 - 7. etapa - Helder Rodrigues
Dakar 2014 - 7. etapa - Helder...

12.01.2014 - AP Photo/Juan Karita

Dakar 2014 - Štefan SVITKO v siedmej etape.
Dakar 2014 - Štefan SVITKO v siedmej...

12.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 7. etapa

12.01.2014 - TV Bolivia

Dakar 2014 - 7. etapa - Ivan Jakeš na štarte druhe časti špeciálu

12.01.2014 - TV Bolivia

Dakar 2014 - 7. etapa - Ivan Jakeš na štarte druhe časti špeciálu

12.01.2014 - TV Bolivia

Dakar 2014 - 7. etapa - Štefan Svitko pri dojazde do cieľa etapy

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »