ISSN 1336-6491 | Online: 2131 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Dakar 2020 - predstavenie tímov a jazdcov

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dakar 2020 - predstavenie tímov a jazdcov

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 31.

03.01.2020 - haro007

KTM - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Toby Price (AUS) #01 - KTM - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Matthias Walkner (AUT) #02 - KTM - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Sam Sunderland - KTM - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Luciano Benavides - KTM - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Husqvarna - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Pablo Quintanilla - Husqvarna - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Andy Short (USA) - Husqvarna - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Gas Gas - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Laia Sanz - Gas Gas - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Laia Sanz - Gas Gas - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Honda - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Joan Barreda Bort (ESP) #12 - Honda - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Kevin Benavides (ARG) #07 - Honda - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Ricky Brabec (USA) #09 - Honda - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

José Ignacio Cornejo (CHL) #17 - Honda - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Aaron Maré - Honda - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Yamaha - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Adrien van Beveren - Yamaha - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Xavier de Soultrait - Yamaha - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Franco Caimi - Yamaha - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Jamie Mc Canney - Yamaha - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Hero - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Paolo Goncalves (PRT) #09 - Hero - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Joaquim Rodrigues - Hero - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Santosh Chunchunguppe Shivashankar (CS Santosh) (IND) - Hero - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Sherco - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Adrian Metge - Sherco - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Lorenzo Santolino - Sherco - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Johnny Aubert - Sherco - Dakar 2020

03.01.2020 - haro007

Harith Noah - Sherco - Dakar 2020

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »