ISSN 1336-6491 | Online: 2354 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Detaily z výstavy Motocykel 2012 pohľadom konštruktéra amatéra

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Detaily z výstavy Motocykel 2012 pohľadom konštruktéra amatéra

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 31.

24.03.2012 - Romoto

Kam s regulátorom napätia? Už vieme na čo použiť starú zubnú kefku (Yamaha)

24.03.2012 - Romoto

Kam s regulátorom napätia? Už vieme na čo použiť starú zubnú kefku - elegantné riešenie (MV Agusta)

24.03.2012 - Romoto

Odrazka z bicykla mojej starej mamy (Aprilia)

24.03.2012 - Romoto

Slajder ako ho nepoznáme (Aprilia)

24.03.2012 - Romoto

Malý (Husqvarna - )  kamarát

24.03.2012 - Romoto

Veľký (Moto Guzzi) kamarát

24.03.2012 - Romoto

Toto sú naozaj farebné fotografie (Kawasaki)

24.03.2012 - Romoto

Toto sú naozaj farebné fotografie (Kawasaki)

24.03.2012 - Romoto

 Postrehy Motocykel 2012 - Doba plastová

24.03.2012 - Romoto

 Postrehy Motocykel 2012 - Doba plastová

24.03.2012 - Romoto

 Postrehy Motocykel 2012 - Doba plastová

24.03.2012 - Romoto

 Postrehy Motocykel 2012 - Doba plastová

24.03.2012 - Romoto

 Postrehy Motocykel 2012 - Doba plastová

24.03.2012 - Romoto

Talianky sa za svoje telo, teda pardón – rámy nehanbia Bimota

24.03.2012 - Romoto

Talianky sa za svoje telo, teda pardón – rámy nehanbia Ducati

24.03.2012 - Romoto

Talianky sa za svoje telo, teda pardón – rámy nehanbia Aprilia

24.03.2012 - Romoto

Zbytočná krytka koncovky výfuku môže vyzerať takto (Kawasaki)...

24.03.2012 - Romoto

Zbytočná krytka koncovky výfuku môže vyzerať aj takto (KTM)...

24.03.2012 - Romoto

Zbytočná krytka koncovky výfuku môže vyzerať aj takto (Ducati)...

24.03.2012 - Romoto

Súťaž o najdlhší držiak zadnej stúpačky (Yamaha)

24.03.2012 - Romoto

Súťaž o najdlhší držiak zadnej stúpačky (Suzuki )

24.03.2012 - Romoto

Víťaz o najškaredší držiak stúpačky (BMW)

24.03.2012 - Romoto

Najväčšia ochrana brzdovej nádobky na výstave? (Triumph)

24.03.2012 - Romoto

Čo všetko sa bude meniť (rám?) ak padnú tieto motorky zo stojana... (Triumph)

24.03.2012 - Romoto

Čo všetko sa bude meniť (rám?) ak padnú tieto motorky zo stojana... ...a poškodí sa držiak zadnej stúpačky? (BMW)

24.03.2012 - Romoto

Vymakané hadičky (MV Agusta)

24.03.2012 - Romoto

Amatérsky držiak koncovky výfuku (Husqvarna)

24.03.2012 - Romoto

Toto sme už niekde videli (predtým Yamaha, teraz MV Agusta)

24.03.2012 - Romoto

Jednoducho originál (Ducati)

24.03.2012 - Romoto

Dva krát perfektné dielenské spracovanie (Moto Guzzi a Bimota), ale iba jedno je pekné

24.03.2012 - Romoto

Dva krát perfektné dielenské spracovanie (Moto Guzzi a Bimota), ale iba jedno je pekné

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »