ISSN 1336-6491 | Online: 2237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Dobrodružné Albánsko na druhý pokus

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dobrodružné Albánsko na druhý pokus

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 56.

03.02.2013 - zeON

Pivské jazero - Z tých farieb som vždy hotový

03.02.2013 - zeON

Pivské jazero - V jednej zákrute je sucho

03.02.2013 - zeON

Pivské jazero - a za tunelom už je mokro

03.02.2013 - zeON

Pivské jazero - Tunelov je tu neúrekom

03.02.2013 - zeON

Kdesi v Čiernej Hore - To aby sme sa cítili viac idvenčr

03.02.2013 - zeON

Škodarské jazero - Prvý kontak so Škodarským jazerom, ešte pred hranicou s ALB

03.02.2013 - zeON

Cesta do osady Teth - Aby ste mali predstavu o tom ako asi taký bar vyzerá

03.02.2013 - zeON

Cesta do osady Teth - Pohľad do bežneho života miestnych

03.02.2013 - zeON

Cesta do osady Teth - Slnko končí svoju púť, nás čakalo ešte niekoľko kilometrov

03.02.2013 - zeON

Cesta do osady Teth - Až tam medzi tie veľké skaly

03.02.2013 - zeON

Cesta do osady Teth - Riečka, domy, hory, kamene

03.02.2013 - zeON

Cesta do osady Teth - Super gýčová fotografia, to proste musí BYŤ!!!

03.02.2013 - zeON

Cesta do osady Teth - A kto neubrzdí, zahraje sa na vtáčika

03.02.2013 - zeON

Cesta do osady Teth - Aspoň na druhý deň nebola núdza o sviežu horskú vodu

03.02.2013 - zeON

Cesta do osady Teth - Vo vode sa aj šlo

03.02.2013 - zeON

Cesta do osady Teth - Ale základom boli kamenisté cesty

03.02.2013 - zeON

Cesta do osady Teth - Takýchto miestečiek so svojou charakteristickou atmosférou tu nájdete dostatok

03.02.2013 - zeON

Cesta do osady Teth - Fotka zobrazujúca nič a zároveň všetko

03.02.2013 - zeON

Cesta do osady Teth - Kto by odolal túlaniu sa v takomto prostredí?

03.02.2013 - zeON

Cesta do osady Teth - Nemecké a Albánske GSy

03.02.2013 - zeON

Cesta do osady Teth - Levitačná fotografia, nebol čas dávať dole oblečenie

03.02.2013 - zeON

Cesta do osady Teth - Ďalšie miesto kde by človek dokázal sedieť a dumať a sedieť a........

03.02.2013 - zeON

Cesta do osady Teth - No ale Meďák nesmie chýbať

03.02.2013 - zeON

Pláž vo Velipoje - To ešte boli kamaráti

03.02.2013 - zeON

Pláž vo Velipoje - Neskutočná pohoda, to však fúkal slabý vetrík

03.02.2013 - zeON

Pláž vo Velipoje - Rána sú na takýchto miestach vždy najkrajšie

03.02.2013 - zeON

Cesta pohorím Munella - Tak cez tento mostík je nutné prejsť, hlavná cesta je v ľavej časti fotky

03.02.2013 - zeON

Cesta pohorím Munella - Asi nedobrovoľné "ubytovne"

03.02.2013 - zeON

Cesta pohorím Munella - Asi nedobrovoľné "ubytovne"

03.02.2013 - zeON

Cesta pohorím Munella - Všetko sa tu rozpadá

03.02.2013 - zeON

Cesta pohorím Munella - Zbytky ľudskej činnosti postupne zarástli

03.02.2013 - zeON

Cesta pohorím Munella - Ktovie kto na nej sedel naposledy

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »